شهید عباسعلی کاویانی
شهید عباسعلی کاویانی
‹‹ و من يقاتل في سبيل الله فيقتل او يغلب فسوف نوتيه اجراً عظيماً ›› و هر كس در راه خدا مقاتله و جهاد نمايد و بقدري استقامت و فداكاري كند تا آنكه يا كشته شود و يا آنكه پيروزمندانه برگردد ، پس خداوند در دنيا و آخرت اجر عظيم به او عطا ميفرمايد .

وصیت نامه شهید حاج عباسعلی کاویانی

سردار رشید اسلام مسئول مهندسی جنگ جهاد نجف آباد

‹‹ و من یقاتل فی سبیل الله فیقتل او یغلب فسوف نوتیه اجراً عظیماً ››

و هر کس در راه خدا مقاتله و جهاد نماید و بقدری استقامت و فداکاری کند تا آنکه یا کشته شود و یا آنکه پیروزمندانه برگردد ، پس خداوند در دنیا و آخرت اجر عظیم به او عطا میفرماید .

با درود بی پایان بر اختر تابناک امامت ، امام زمان (عج) که از خداوند متعال می خواهم که فرج ایشان را هر چه زودتر نزدیک بفرماید و با درود و سلام بر نائب بر حق او ، امام امت خمینی کبیر و این حامی مستضعفان جهان که انشاءالله خداوند او را تا انقلاب مهدی عمرش را طولانی و قلبش را سلامت بدارد .

و با درود و سلام بر شهداء ، شهدائی که بخاطر اسلام عزیز در خون خود غلطیدند و با خون خود اسلام عزیز را آبیاری کردند .

و اینک چون وظیفه دانستم که چند جمله ای بعنوان وصیت و تذکر به برادران و خواهرانم عرض کنم ، از شما می خواهم که این چند جمله را از من حقیر قبول کنید .

ما الان در وقتی زندگی می کنیم که اسلام عزیز در خطر است و در موقعی بسر می بریم که خون های بسیاری از بهترین جوانان این مملکت ریخته می شود .

پس بنابراین مسئولیت تک تک ما سنگین و هر روز که بگذرد سنگین تر می شود . پس از خدا می خواهیم به ما توفیق بدهد تا بتوانیم در مقابل این مسئولیت ، وظیفه خود را بخوبی انجام بدهیم ، و در روز قیامت در پیش ائمه (ع) و کلیه شهدا سربلند باشیم .

الــــهی آمیــــن یا رب العالمیـــن

و ما اکنون بایستی بیدار و هشیار باشیم و یک لحظه غفلت نکنیم که اگر غفلت کردیم و گوش به فرمان امام عزیزمان ندادیم ، جمهوری اسلامی از دستمان می رود و ما زیر دست استعمار شرق و غرب مثل سابق بلکه بدتر از سابق می رویم و آنوقت روزی میرسد که دیگر نمی توانیم آزاد و مستقل زندگی کنیم . از خداوند بزرگ می خواهم که آن روز را نیاورد .

پس بنابراین جبهه ها را خالی نباید بگذاریم و اگر در پشت جبهه هستیم مجال به ضد انقلاب را ندهیم و با وحدت با هم توی دهن آن ها بزنیم . و دیگر اینکه در این موقع حساس و سرنوشت ساز هر کس می تواند با جان خود که همان سنگر جبهه را خالی نگذاشتن است و هر کس توان جبهه رفتن را ندارد با مال خود اسلام را یاری کند و با قلم و کار وکوشش خود رزمندگان اسلام را یاری کند .

از خداوند می خواهم که در این موقعیت ماها را یاری نماید و ما را یک لحظه به حال خود نگذارد .

و به شما توصیه می کنم که امام بزرگوارمان را تنها نگذارید و گوش به فرمان او باشید و ایشان را همیشه دعا کنید و تا آخرین لحظه یار با وفای او باشید که انشاالله بعد از فتح کربلا راه برای قدس شریف باز می شود .

و چند کلمه ای به برادران همشهری خود توصیه می کنم

( ای برادران عزیزم از شما می خواهم که در جلسه های مذهبی که در ماههای مبارک رمضان و محرم و دیگر ماه ها تشکیل می شود شرکت کنید و فقط در روزهای تاسوعا و عاشورا جمعیت شما زیاد نباشد بلکه در همه روزهای مذهبی زیاد باشد و از شما می خواهم که نماز جماعتی که در این ماهها برقرار می شود حتماً شرکت کنید و برای آن احترام قائل شوید و آن را سبک نشمارید با شرکت نکردن خود . و نیز از شما می خواهم که حتماً به خدمت سربازی خود بروید و شانه خالی نکنید که وظیفه هر فرد مسلمان است .

امیدوارم موفق و پیروز باشید. انشاء الله .)

و از شما برادران قهریزجان می خواهم که جلوی فساد و انحرافاتی که بعضی از اهالی می کنند بگیرید و پشتیبان امام و انقلاب باشید انشاء الله .

و ای مادر و برادرانم و خواهرانم از شما می خواهم اگر من شهید شدم برای من گریه نکنید ، بلکه خوشحال باشید که توانسته اید امانتی که در دست شما بوده به راه حق بدهید و اگر شما می خواهید روح من شاد باشد ، گریه و زاری نکنید و مرا حلال کنید .

امیدوارم که شما از پیروان امام زمان ( عج ) باشید و همیشه فرمان امام عزیزمان را اطاعت کنید .

انشاء الله خداوند به شما و دیگر خانواده های شما اجر و استقامت بدهد .

در ضمن من ۷۸ روز روزه بدهکارم .      والسلام

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

                                              از عمـــــر ما بکاه و به عمر او بیــــفزا

خدایا رزمندگان را پیــــروزشان بگـــــردان

                                              خدایا قدس عزیـــــز را آزاد بگــــردان

‹‹ عباسعلی کاویانی ››