شهید سید عباس جولائی
شهید سید عباس جولائی
وصيت نامه سردار رشيد اسلام پاسدار شهيد برادر حاج سيد عباس جولائی

مدیر کل پشتیبانی مهندسی ، مدیر کل مهندسی استانهای تهران و مرکزی و فرمانده تیپ مهندسی رزمی کوثر، دومین شهید از خانواده جولائی، کارمند اداره کل مهندسی استان تهران و… ما را به یاد شهید سید عباس جولائی می‌اندازد، همراه وبسایت رزمندگان باشید تا به وصیت نامه این شهید بزرگوار بپردازیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

بنام خداوند بخشنده مهربان

اعوذ بالله من الشیطان الرّجیم ـ یا ایها الذّین آمنو هل ادلکم علی تجاره تنجیکم من عذاب الیم تئمنون بالله و رسوله و تجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم ذالکم خیر لکم ان کنتم تعملون .

                                                صدق الله العلی العظیم

وصیت نامه این جانب سید عباس جولائی فرزند سید حسن به شماره شناسنامه۱۴۷۴ مسلمان شیعه اثنی عشری .

حمد و ستایش خداوندی را سزاست که منت معرفتش را بطفیل مجمد اولیاش در حد ظروف نصیب خلایق نمود .خداوند مؤمنانی که اشداء علی الکفار و رحماءبینهم می باشند و نعمت حضور در جبهه های نور علیه ظلمت و استکبار زمانه را نصیب می فرماید . الحمد الله علی کل نعمه وار خالق ابن حقیر است .

بعد از شهادت به وحدانیت ذات اقدس حق تعالی شهادت می دهم که یک صد و بیست و چهار هزار پیامبر که اولین آنها حضرت آدم و آخرین آنها حضرت محمدابن عبدالله صلی الله علیه وآله وسلم است و شهادت می دهم که پس از پیامبر اکرم دوازده امام و پرچمدار توحید که آنها را به نام یاد می نمایم :اول حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب ( ع ) ، امام حسن مجتبی ( ع ) ، امام حسین سید الشهداء ( ع )، امام زین العابدین ( ع ) ، امام محمدباقر ( ع )، امام جعفرصادق ( ع )، امام موسی کاظم ( ع ) ، امام رضا ( ع ) ، امام محمدتقی ( ع ) ، امام علی نقی ( ع ) ، امام حسن عسگری ( ع ) و حجه ابن الحسن العسگری امام زمان عجلّ الله تعالی فرجه که در پس پرده غیبت بسر میبرند .

انشاء الله در هنگامیکه خون بدنمان گناهانم را ریخت و از خود در آمدم چشمم به جمال نورانی آن امام بزرگوار روشن شود . کما اینکه به قول یکی از برادران روحانی می فرمود در جزیره یکی از برادران ترکش خورد ( به قلبش ) زمانی که بالای سر او رسیدم سرش را روی زانوانم قرار دادم به من فرمود دو وضیت دارم. اول اینکه آدرس من فلان جاست و دیگر اینکه تقاضا دارم سرم را از روی زانویت به خاک بگذاری زیرا وقتی مولایم حسین ( ع ) به بالین سرم بیاید دیگر سرم را به زانو نمی گیرد آ ن برادر روحانی می فرمود وقتی سرش را روی زمین گذاشتم دیدم میفرماید .

السلام علیک یا ابا عبدالله اری اللهم نوّرقلوبنا بنور معرفتک .

واما بعد برادرانم بریسمان الهی اعتصام کنید و آنرا رها نسازید هرچه به کلاس بالاتری از ایمان برویم درس هایمان مشکل می شود وامتحانات ما مشکل تر و شیطان هم تلاشش بیشتر می شود مبادا پس از چند صباحی تحمل رنج و زحمت در راه خدای بزرگ به دره نیستی سقوط کنیم خداوند رحم کند همیشه در زبانم این دعا بود که : اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً .

قرآن را زیاد بخوانید و سعی کنید زمانی که خداوند با شما صحبت می کند اقلاً ترجمه تحت الفظی آن را بدانید .

نماز را طوری بخوانید که بدانید با خدا چه می گویید مبادا عباداتمان بندی باشد که ما را از راه سعادت باز دارد بدین واسطه که فکرکنیم خیلی آدم خوبی هستیم عبادات ما بایستی پله ای برای صعود ما به در جات و کلاس های بالاتری باشد .

تقوی، تقوی، تقوی، اساس کار است . اگر تقوی نباشد اکثر عبادات بخاطر غیرخدا می شود آنوقت در بعضی موارد بجای حسنه سیئه است .

بنده از تمام برادران ، همرزمانم ، پدرم ، مادرم ، برادرانم ، اقوامم حلالیت میطلبم .من به شما بدی کردم در لحظاتی شما را آزرده ام بواسطه نداشتن معرفت ان شاء الله که این بنده ناچیز را می بخشید .

از دامن ائمه طاهرین دست بر ندارید . رابط جوهر وجود و رابط وجود خودتان یعنی امام خمینی را تنها نگذارید ، به خدا راهی که او به نشان داده راه خدا است . دل را به چهار روزه دنیا خوش نکنید و به یاد بیاورید روزی را که لا ینفع مال ولا بنون …… اینجانب با چشم باز این راه رابا هدایت الهی پذیرفتم و چند خواهش دارم ، اول مرا در کنار مزار آیت الله بهشتی دفن کنید ، اگر مشکلی داشت برادر حاج محسن رفیقدوست حل فرمایند . و بنده را هم حلال نمایند .

دوم به فرزندانم آنقدر ترحم نکنید که اخلاقشان فاسد شود و سپاه پاسداران یا بنیاد شهید وظایف خود را انجام می دهند اما آنها زیر نظر برادر بزرگم حاج سید اسدالله جولائی تربیت شوند البته ایشان هم مرا حلال می نمایند .

پدرو مادر مهربانم خیلی زحمت کشیدید انشاءالله در عالم عقبی اجر شما را آقا امام حسین( ع )خواهند داد مرا حلال می فرمایید. خداوند انشاءالله به شما صبر جزیل عنایت فرماید ، که بتوانید شاکر نعمات او باشید .

یک بردیمانی از مکه آورده ام که روی کفنم آنرا بپیچید .مبادا با اعمالی دشمن را شاد کنید این عالم جای زندگی نیست دنیا محل کشت است و حاصل آن در عالم عقبی است و فصل کشت محدود ………. .

یادگارانم سید محمدم ، سید میثمم و نرگس الساداتم !

شماها فرزندان شهیدی هستید. پدرتان در حیات خود به شما خوبی نکرد انشاءالله که اورا حلال می کنید . زبان عربی را خوب یاد بگیرید . قرآن زیاد بخوانید و بفهمید وبه آن عمل کنید . از مادرتان و عموجان اطاعت کنید . عزت و سر بلندی در اجرای دستورات حضرت باریتعالی است ودر زندگی ائمه تدبر کنید و به ۱۴ معصوم متوصل شوید و دست از دامن این خانواده بر ندارید که صلاح در آن است.

ودر نهایت هر کار را خدا فرموده است انجام بده ، انجام بدهید واز هرکار نهی فرموده، انجام ندهید . خداوند همه ما را تا آخرین لحظه از شر شیاطین و نفس اماره محفوظ بدارد .

اللهم ارزقنا شفاءه الحسین ( ع ) . الاثم سید عباس جولایی

ساعت ۵/۱۱ روز سه شنبه ۱۴/۱۲/۱۳۶۳

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

برایم مقداری رد مظالم بدهید .

سابقه مجروحیت نداشتند . از طرف وزارت خانه سپاه اعزام شدند . فرمانده تیپ مهندسی رزمی کوثر . حادثه در سانحه تصادف در جاده قم از سر ضربه دیدند .