شهید عبدالرسول زرین که بود؟
شهید عبدالرسول زرین که بود؟

خیلی از شما ها قطعا  سخنانی در رابطه با  اتفاقی که در سال ۵۹  رخ داد شنیده اید و شهید ای دلاوری را قطعا میشناسید. جنگی که باعث شد ایرانیان ۸ سال با دفاع از خاک خودشان مانع ورود ارتش عراق به کشور ایران شدند. در طی این جنگ دلاوران زیادی شناخته شدند و بسیاری […]

خیلی از شما ها قطعا  سخنانی در رابطه با  اتفاقی که در سال ۵۹  رخ داد شنیده اید و شهید ای دلاوری را قطعا میشناسید. جنگی که باعث شد ایرانیان ۸ سال با دفاع از خاک خودشان مانع ورود ارتش عراق به کشور ایران شدند. در طی این جنگ دلاوران زیادی شناخته شدند و بسیاری از افراد نیز جان خود را در این جنگ اهدا کرده اند. یکی از این دلاوران عبدالرسول زرین تک تیرانداز موفق ایرانی بود که بر حسب داده های رسمی ۷۰۰ شلیک موفق داشت اما دفترچه ای که عبدالرسول داشت و تعداد شلیک های موفقش را درون آن ثبت میکرد ۳۰۰۰ شلیک موفق بود که ۷۰۰ شلیک آن مربوط به فرمانده ها و نیرو های تاثیر گذار عرقی بود.

عبدالرسول زرین در سال ۱۳۲۰ در یکی از روستا های اطراف دهدشت به دنیا آمد. در سن ۴ سالگی بود که عبدالرسول پدر خود و در سن ۶ سالگی نیز مادر خود را از دست داد و سرپرستی وی را دایی او به دست گرفت. در سن نوجوانی خویشاوندان پدری خود را در اصفهان پیدا کرد و برای کار و زندگی بیش آن ها مستقر شد. بعد از تلاش های فراوان عبدالرسول توانست یک مغازه لباس فروشی در جفت مسجد بابا علی عسکری اصفهان تهیه کند و تشکیل خانواده داد.

حسین خرازی به او لقب گردان تک نفره را داده بود و ارتش عراق نیز به او شکارچی خمینی میگفتند. همچنین برای یاد واره این دلاور و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار  در اصفهان مراسمی تدارک دیده شد و همچنین نام سالن تیر اندازی اصفهان نیز به یاد عبدالرسول زرین به نام او نامگذاری شد. شهید زرین در ۲۰ سالگی تشکیل خانواده داد و صاحب ۷ فرزند شد.

تک تیراندازی که ضربه سنگینی به دشمن وارد کرد

شهید زرین یکی از نیرو های اصلی لشکر امام حسین (ع) بود و در جبهه نقش منحصر به فردی را ایفا میکرد. در جنگ های نامنظم و عملایت های زیادی در نقش تک تیر انداز با مهارت خود ضربه سنگینی به دشمن وارد کرد.

شکارچی خمینی به شهادت رسید!

پسر شهید زرین اصغر زرین درمورد شهادت پدرش اینگونه میگویید. شهادت پدرم را شهید خرازی اینگونه بیان کرد( در عملیات خیبر نیز شهید زرین عملیات خود را با دقت انجام میداد و با شهامت دشمن را هدف میگرفت. همانطور که زرین دشمن را دچار ترس کرده بود باعث دستپاچگی آن ها نیز شده بود. بعد از این عملیاد در شروع عملیات خیبر دو بود که خبر رسید عبدالرسول زرین همانطور که در حال هدف گرفتن دشمن بود به شهادت رسید.

بعد از شهادت شهید زرین بسیاری از رزمندگان در بیسیم کشور عراق شنیده اند که پس از شلیک به شهید زرین چنین میگفتنند : شکارچی خمینی را زدیم)

شهید زرین یکی از قهرمانانی بود که توانست ۳۰۰ هزار نیروی عراقی را هدف بگیرد و یکی از آن چندین هزار نفری بود که توانستند با هم از خاک کشورمان محافظت کنند