شهید حسین علم الهدی
شهید حسین علم الهدی
سيد حسين علم الهدي مهر سال 1338 شمسي در خانواده مذهبي مرحوم آيت الله سيد مرتضي علم الهدي يكي از علماي مبارز خوزستان در شهر اهواز متولد شد و از اوان كودكي به يادگيري قرآن رو آورد و در سنين نوجواني در ايجاد كتابخانه هاي مذهبي تلاش كرد و جلسات سخنراني و تدريس قرآن را در مساجد اهواز آغاز كرد. سردار شهيد حسين علم الهدي از دانشجوياني است كه در مكتب امام خميني (ره) بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران درس شجاعت و ايثار را آموخت و هويتي ماندگار براي دانشگاه ها ايجاد كرد.

سال ۱۳۳۸ « حسین علم الهدی » بزرگ دانشجوی شهید ، در خانواده مجاهد مرحوم آیت الله سید مرتضی علم الهدی دیده به جهان گشود . حسین از شش سالگی به آموزش قرآن پرداخت ودل در گرو آیات نورانی کتاب الله سپرد . یازده سال بیشتر نداشت که شروع به تشکیل کتابخانه و جلسات سخنرانی و تدریس قرآن در مساجد اهواز پرداخت وهمزمان با رشد سنی ، مبارزات خود را عمیق ترو عملی تر نمود که نمونه آن به آتش کشیدن سیرک رقاصه های مصری در شهر اهواز بود . شهیدعلم الهدی ایمان را با علم می خواست بنابر این به ادامه تحصیل در رشته تاریخ پرداخت. او از همان آغازدانشجویی خود در مشهد ، با حوزه علمیه آن شهر وبه خصوص با روحانیون مبارزی چون حضرت آیت الله خامنه ای ، آیت الله  واعضی طبسی و شهید هاشمی نژاد آشنا شد.

تعصب دینی حسین به گونه ای بود که هیچ رفتار غیر اسلامی را بر نمی تابید. وی با نصب اعلامیه ها در رهبری تظاهرات در دانشگاه مشهد نقش عظیمی ایفا کرد . پس از زلزله طبس در کمک به آسیب دیدگان وبسیج کمک های عمومی نقش فعالی داشت واز آنجا که با هوش سرشار خود از هر موقعیتی ، فرصتی برای مبارزه می ساخت ، به هنگام ورود شاه معدوم و همسر فراریش به طبس ، تظاهرات عظیمی علیه آنان به راه انداخت ، در بحبوحه انقلاب که جوانان ایران زمین آماج رژیم طا غوت بودند ، حسین با چند تن از همفکرانش ، اولین هسته سازمان موحدین را تشکیل داد. شهید حسین علم الهدی به اطاعت از امام راحل ( ره ) خود ، به مبارزه با طاغوت می اندیشید وشهر و منطقه خاص برای او معنانداشت .

آخرین دست نوشته شهید حسین علم الهدی

انقلاب اسلامی ایران در ابعاد فرهنگی و سیاسی رشد سریع کرده و توانسته است به رهبری پیامبرانه امام با استقرار دولت اسلامی و سیاست نه شرقی نه غربی نور امیدی در دل مستضعفان جهان روشن کند اما انقلاب ما قبل از پیروزی و بعد از پیروزی از نظر نظامی عمل قابل توجهی انجام نداده بود جنگ تحمیلی ابرقدرتها که از آستین صدام درآمد سبب شد تا انقلاب ما در بعد نظامی نیز الگویی برای مستضعفان جهان ایجاد کند و این جنگ امتحانی است برای همه مردم تا سخنان و شعارهای خود را برای مقابله با ستمگران در عمل به اثبات رسانند.حسین می‍گفت: همچنانکه نهضت پیامبراکرم(ص) پس از طی مراحل فرهنگی و سیاسی با جنگ بدر انقلاب نظامی را آغازید، این جنگ نیز مانند جنگ بدر سبب پیروزی اسلام و رشد انقلاب در بعد نظامی و نیز از جهت صدور به سایر کشورها نعمتی بسیار بزرگ خواهد بود.