شهید ابوالقاسم حجتی
شهید ابوالقاسم حجتی
سردار رشید اسلام، مجاهد خستگی‌ناپذیر، ابوالقاسم حجتی مسئول مهندسی پشتیبانی جنگ جهادسازندگی نجف‌آباد. شهید بزرگوار، حاج ابوالقاسم حجتی برادر شهیدان: کاظم، احمد و شهید علی حجتی. در خانواده‌ای متدین و متقی، در سال 1337 دیده به جهان گشود.

وصیت نامه شهید ابوالقاسم حجتی

 ‹‹ اروند رود ›› ۲۲ / ۱۱ / ۶۴

بســم الله الـــرحمـــن الــرحیـــم

لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط .

بیگمان چنین است که ما پیامبران را با بینه فرستادیم و به ایشان کتاب و میزان سنجش حق و باطل دادیم تا مردم به عدالت قیام کنند .

پس از حمد و سپاس خداوند بی همتا ، و درود بر محمد مصطفی (ص) و ائمه اطهار علیه السلام بر ولی عصر مهدی موعود و نائب بر حقش امام خمینی و فقیه عالیقدر آیت ا… منتظری و رزمندگان اسلام و شهداء و جانبازان از صدر اسلام تا کنون مخصوصاً شهدای اسلام و جنگ تحمیلی ، آنهائیکه نور حقیقت از جبین آنها نمایان بود و اکنون عکس آنها روبروی چشمانمان می باشد و همیشه حسرت می خوریم که چرا از آنها عقب افتاده ایم .

با سلام خدمت پدر و مادر شهید داده ام که می دانم با چه رنج و زحمت و با چه قهرمانی و عطوفت من و برادرانم را بزرگ کرده اند و در راه تعلیم و تربیت ما از هیچ کوششی دریغ نداشته و الحمدا… همه فرزندان شما در حفظ اسلام و قرآن و امام هستند و همگی آگاه به مسائل زمان و حاضرند به خاطر اسلام جان فدا کنند .

در این موقع که مجدداً برای پاسداری از اسلام و قرآن عازم جبهه های حق علیه باطل هستم با اطمینان کامل از اینکه در جنگ احتمال شهید شدن و کشن هست چون وظیفه الهی است با همه علاقه ای که به امت شهید پرورو خانواده و برادران و دوستان داشته و دارم همگی را به خداوند منان سپرده و عازم جبهه های نور علیه ظلمت می گردم . من لیاقت شهید شدن را شاید نداشته باشم اما ممکن است خداوند تفضلی نماید و آن سعادت نصیبم گردد .

لازم است یادآور شوم که تمام برادرانی که با آنها درباره شهادت صحبت می کردم ، می گفتند : شهادت لیاقت می خواهد و اغلب شهید شدند چون که آنها اخلاصی که یک شهید می خواهد در جسم و روح آنها بوده یا بوجود آمده و شهید شدند . درخواستی که از امت عزیزم دارم این است که اگر خدای ناخواسته از جانب من اذیت یا دروغ یا غیبت درباره آنها سرزده مرا عفو نمایند و همچنین اگر کسی برگردن من حقی دارد و من فراموش کرده ام مرا حلال نمایند و چنانچه من از کسی طلبکار هستم و یا حقی بر گردن آنها دارم همگی را بخشیدم و از خداوند منان طلب عفو و بخشش نمایم .

پیام به امت عزیز اگر لیاقت شهادت را داشته باشم :

۱ ـ پیامهای امام امت را ( ولایت فقیه ) چون که پیام دهنده حقیقی اوست گوش داده و دستورات آنرا عمل کنید و خدای ناکرده نگوئید دیگر گوش دادن به پیامهای امام و رهبر ، زمانش گذشته ، توصیه من این است که هر چه کار دارید برای یک بار هم که شده پیامهای رهبر را گوش داده و ببینید که چه می گوید و چه مسئولیتی در آن لحظه بر دوش شما میگذارد که باید به آن عمل کنید و گرنه در روز قیامت مسئول هستید .

۲ ـ ملت عزیز ، خانواده های شهداء را از یاد مبرید مخصوصاً فرزندن شهداء ، در موقع برخورد با آنها پیش خود فکر کنید اینها هم روزی پدری مهربان داشتند که آنها را در آغوش می گرفت و می بوسید و آنها را برای گردش به باغ و دشت و صحرا و مسافرت می برد ولی برای دفاع از اسلام . به خاطر اجرای قوانین الهی و دفاع از حریم اسلام شهید شده است . خدای ناکرده کاری نکنید که دل فرزندان شهداء شکسته شود . توجه داشته باشید که حضرت علی (ع) در مورد یتیمان و سرپرستی آنها چگونه عمل می نموده و چه دستوراتی داده است ، همانگونه عمل نمائید و در تربیت و تعلیم آنها بکوشید .

۳ ـ دوستان ، دانشجویان ، برادران در این زمان وظیفه شما بس سنگین و طاقت فرساست شما هر قدمی که برمی دارید باید در راه اعتلای اسلام عزیز و در راه هدف مقدس شهیدان باشد مبادا خون این همه شهید را با بی تفاوتی و سهل انگاری و سازش پایمال نمایید و منافقین و کفار و طاغوتچه ها فرصت دهید تا دو مرتبه بر سر این ملت مظلوم مسلط گردند ، توطئه ها را با درایت و تیزهوشی خنثی نمایید و اگر نشد با مشت و گلوله . یا ایها الذین آمنوا کونوا قوامین بالقسط شهداء لله و لو علی انفسکم اوالوالدین و لاقربین ان یکن غنیا او فقیرا .

تمام مؤمنان باید در جهت بسط عدالت قیام کنند هر چند که بر ضد خودشان یا پدرو مادر و یا نزدیکان آنها باشند اگر چه فقیر یا بی نیاز باشند .

۴ ـ مسئولین مملکت ، ارگانها ، ادارات ، دانشگاهها باید بدانند که هرچه مقام آنها بالاتر باشد مسئولیت آنها در مقابل خدا . خون شهداء این ملت مظلوم بیشتراست . مسئولین فکر نکنند که وارثان خون شهداء می باشند و با سهل انگاری و سازش به این ملت خیانت کنند بلکه باید خدمتگذاران صدیق ، برای این ملت باشند و با عدالت رفتار نموده و از کم کاری واسراف بیت المال بپرهیزند و اگر به این ملت توجه نکنند عذابی سخت در انتظار آنهاست .

۵ ـ ای رفقا، آشنایان ، هم کلاسیها ، باید بدانید که رهبریت این انقلاب از اول دست روحانیت اصیل بوده و تنها روحانیت ، روحانیت آگاه و شهید داده است که می تواند با بینش صحیح خود انقلاب را در کانال اصلی خودش نگه دارد و از انحراف به چپ و راست آن جلوگیری نماید ، باید بدانید رمز پیروزی انقلاب اسلامی توحید بوده و نماز جمعه و جماعات تجلی توحید است ، سعی کنید مساجد خالی نگردد و وحدت را حفظ کنید .

۶ ـ جمله ای با افراد مستضعف و دوستان ، دوستانی که نان آنها نان خالی و گوشت آنها چربی آب کرده و کباب آنها گوجه ، و کفش آنها دمپائی و لباس آنها لباس ساده . ای عزیزان بدانید جهان هستی مادیات تنها نیست و اسلام اقتصاد تنها نیست و هستی تنها در این دنیا نیست مبادا فقر مادی باعث فقر فرهنگی و خواری و ذلت شما گردد . اگر فقر اقتصادی باعث فقر فرهنگی شما گردد سخت در اشتباه و خسران هستید .

۷ ـ از ملت انقلابی و هوشیار و متعهد می خواهم که به نیروهای دلسوز و با ایمان فرصت کار و فعالیت داده و کارها را بدست افراد متعهد بسپارند و از همکاری و مساعدت با افراد فرصت طلب و دو چهره و سازش کار که دانسته یا از روی سهل انگاری به انقلاب لطمه می زنند و بزرگترین آفت انقلاب می باشند بپرهیزند و با آنها انقلابی رفتار کنید و گرنه آنها از پشت به شما خنجر می زنند .

۸ ـ توصیه های شهداء مخصوصاً برادر شهید احمد را از یاد مبرید .

به امید پیروزی مسلمین بر کفر جهانی و ظهور حضرت هدی

والسلام ابوالقاسم حجتی ۸ / ۴ / ۶۳