شهید حسن ترک لادانی
شهید حسن ترک لادانی
حسن، فرزند محمد ترک لادانی، درنهم شهریور 1335ش در محله لادان ماربین اصفهان در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. ویژگی شاخص او، صداقت در رفتار و گفتار بود. آرامش و سكون و صبوری، در تمام لحظات زندگی سیاسی و مذهبی او، ناشی از ایمان قلبی به پروردگارش بود. همواره با منطق و دلیل، دیگران را قانع می كرد و پیوسته به فكر مردم فقیر بود و به آنها رسیدگی می كرد.

وصیت نامه پاسدار شهید حسن ترک لادانی

بسم ا… الرحمـــن الــرحیــــم

اشهد ان لا اله الا ا… و اشهد ان محمداً رسول ا…

بعد از شهادت به وحدانیت خدای بزرگ و تبارک و تعالی و پیامبران او و ائمه معصومین سلام ا… علیه که به حق منجیان و راهبر بندگان خدا بودند وخواهند بود.

اکنون که فرصتی نصیب این بنده حقیر گردید که به جبهه بیایم و اندک توانی که خدای بزرگ بمن عطا فرموده در میدان جنگ حق علیه باطل بکار گیرم و امیدوارم که خداوند توفیق عنایت فرماید که هر چه را به رسم امانت اختیار ما گذاشته برای کسب کمال رفتن بسوی جلوه های او بتوانیم ضمن اینکه سالم و صحیح به او باز می گردانیم نهایت استفاده که رسیدن به خدا و خلیفه ا… شدن است کسب کرده باشیم .

هر چه فکر می کنم که به عنوان وصیت برای بازماندگان و برادران و خواهران چه بنویسم خود را عاجز می بینم به لحاظ اینکه خود را فردی روسیاه و زایل و نیازمند به تمام معنا در پیشگاه خدای تبارک و تعالی مشاهده می کنم براحتی انسان اگر خود را در مقابل خالق و رب خود ببیند که وصف کردن او نه تنها به وسیله من بلکه اولیاء خدا هم اظهار عجز می کنند ، نسبت به خالق خود و نعمتهایی که او به ما عطا نموده است به هر جهت شکر خدای را که با فرستادن پیامبران ما را از ظلالت و گمراهی نجات داد .

امروزه دین مبین اسلام یک نعمت بیکرانی است در دست ما که متأسفانه بیشتر مسلمانان جهان آنرا نشناخته اند و الاّ نباید امروز ما گرفتار افکار جاهلی و زیر سلطه افکار و ملحدین از خدا بیخبر باشیم ما مشاهده می کنیم که در جمهوری اسلامی ایران امام امت حضرت آیت ا… خمینی به عنوان پرچم دار و جلو دار این ملت با وفا ، با الهام و از تعالیم قرآن و ائمه معصومین (س) چه افتخار بزرگی را برای ملت ایران که به حق برای دنیای اسلام است فراهم کرده است و انشاءا… آنرا به دست امام زمان (عج) خواهد سپرد و امیدوارم که خداوند به ما لیاقت دهد که در رکاب امام زمان (عج) و نائب او خدمت کنیم .

خدایا ترا قسم می دهم به حق اولیائت که قلوب ما را با انوار قدسیه خودت منورو روشن بداری و توفیق دهی که در همه حال به غیر از تو به دیگری مشغول نشویم که اگر مشغول شویم تورا از یاد خواهیم برد و در اصل بنیاد هستی خود ما را از بن کنده ایم که تو خود در قرن کریم فرموده ای :

و لا تکونوا کا الذین نسوا …. فانسیهم اولئک هم الفاسقون .

برای مشغول شدن به خدا و رسیدن به او باید ریسمان ولایت را رها نکرد و برای حفظ آنهم از ایثار و بذل جان دریغ نکنیم که امام حسین سلام ا… علیه برای احقاق دین ولایت نه تنها جان خود بلکه طفل شش ماهه خود را هم فدای اسلام نمود و این حرکت برای یکایک ما الگو و شاخص است .

‹‹ اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد ›› 

برادران و خواهران دست خود را از مجالس عزاداری ابا عبدا… الحسین کوتاه نکنید و اگر می خواهید صفات انسان مؤمن بخدا را بیاموزید در دانشگاه امام حسین ثبت نام کنید .

خدایا اکنون که من حقیر عازم عملیات هستم از تو می خواهم که قلم عفو بر گناهانم بکشی که فقط به تو امیدوارم و از تو می خواهم که در روز قیامت مرا در مقابل اولیائت رو سفید گردانی .

خدایا این مدت عمری که از من سپری شد و من نتوانستم از این سرمایه عمرم استفاده کنم در جهت رسیدن بقرب تو لذا اگر لیاقت شهادت و کشته شدن را دارم نصیبم کن که با خون ناچیز خود توانسته باشم جبران گناهان و خطاهای خود را بکنم و خدایا تو خود گفته ای که ارحم الراحمین هستم .

پدر عزیزم شما به عنوان یک پدر در حق فرزندت کوتاهی نکرده ای و انشاءا… که خداوند شما را جزای احسن دهد لیکن من به عنوان فرزند شما حق فرزندی را می دانم که اداء نکرده ام امیدوارم که مرا حلال کنید . پدر اگر توفیق شهادت شامل حالم گشت و دستم از دنیا کوتاه گردید از جانب من از دیگر برادران و خواهرانم حلالیت بطلب و از آنان بخواه که برای من طلب مغفرت کنند بخصوص در جلسات عزاداری امام حسین (ع) و توسلاتی که به امام زمان (عج) دارند .

همسر باوفا و شریک زندگی خداوند انشاءا… به شما توفیق دهد که در جلب رضای او و ولی عصر امام زمان (عج) موفق باشی . همسرم دنیا دار آزمایش است و هم موقت برای چند روزی باید کنار هم می بودیم لکن این مدتی که در این دنیا هستم باید غنیمت بشماریم و وظیفه خود که ملهم گرفته از اسلام است باید انجام دهیم لکن از خدا طلب آمرزش را دارم خداوند انشاءا… شما را در قیامت با حضرت زهرا (س) محشور گرداند .

از تو می خواهم که فرزندانم را عاشق مکتب اهل بیت گردانی و به آنان بگوئی که پدرت تشنه چه بود .

همسرم : به عنوان قیم من باش و پولهای بچه ها را بده و از کل دارائی من یک پنجم آنرا به سپاه بدهید . کلیه کتابهایم را برای فرزندانم بگذارید و در جهت آموختن معارف اسلامی هم خود و هم بچه ها را علاقه مند نمای .

در پایان از کلیه برادران و خواهران حلالیت می طلبم و امیدوارم که همه شما به زیارت کربلا نائل گردید و در آخرت همه ما از شفاعت او بهره مند گردیم .

                     ‹‹ الهی عاملنا بفضلک و لاتعاملنا بعدلک ››

خدایا ، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار .

خامنه ای نستوه برای نصر اسلام محافظت بفرما . 

والسلام

‹‹ حسن ترک لادانی ››