صوتی از زبان خود شهید محمود کاوه
صوتی از زبان خود شهید محمود کاوه

شهید محمود کاوه در سال ۱۳۴۰در مشهد به دنیا آمد. خانواده ایشان ، متدین ، مذهبی دوستدار اهلب عصمت و طهارت بودند. اصلیت شهید محود کاوه از دهستان بیهود از توابع بخش نیمبلوک شهرستان قاینات بود.

دوران کودکی و نوجوانی شهید محمود کاوه :

شهید محمود کاوه در سال ۱۳۴۰در مشهد به دنیا آمد. خانواده ایشان ، متدین ، مذهبی  دوستدار اهلب عصمت و طهارت بودند. پدر بزرگوار ایشان از کسبه ی مشهد بودند.

اصلیت شهید محمود کاوه از دهستان بیهود از توابع بخش نیمبلوک شهرستان قاینات بود. شهید کاوه در همان دوران شاهنشاهی مقلد سید روح الله خمینی بود و با روحانیونی همچون سید علی خامنه‌ای، سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد ارتباط داشت. شهید کاوه متاهل بود و یک فرزند صالح داشت.

دوران تحصیل شهید محمود کاوه :

شهید محمود کاوه بعد از پایان و گذراندن دوره راهنمایی وارد حوزه علمیه شد. زمانی نگذشت که با مشورت کردن با سید علی خامنه ای به این نتیجه رسید که اگر با مدرک پایه دبیرستان وارد حوزه شود خیلی موفق تر خواهد شد. ایشان در کلاس های درسی مسجد امام جواد و امام حسن مجتبی ، به خصوص کلاس های سید علی خامنه ای که در آن زمان با عنوان حاج سید علی اقا شناخته می شد شرکت می کرد.

شهید محمود کاوه

ایشان با صدای خوبی که خداوند متعال به او داده بود ، قرآن را با صوت می خواند. شهید اولین جایزه خود را از سید علی خامنه ای که یک کناب بود را به همید  دلیل  گرفت.

 تعدادی از مسعولیت های شهید محمود کاوه:

شهید محمود کاوه

۱- مربی آموزش نظامی

۲- مسئول محافظین بیت امام

۳- مسئول  عملیات سقز

۴- مسئول عملیات تیپ ویژه شهدا

۵- فرمانده تیپ ویژه شهدا

۶- فرمانده لشکر ویژه شهدا

صوت سخنان شهید محمود کاوه به همراه متن :

بسم الله الرحمن الرحیم بنده در سال ۱۳۴۰ در خیابان امام رضا فعلی و در خیابان تهران سابق در کوچه‌های این خیابان به دنیا آمدم متولد شدم و بعد از مدتی از آنجا به خیابان امام رضای فعلی که ضد سابق می باشد در آنجا منتقل شدم و دوران کودکی ام را درس قرآن بوده در آنجا قبل از اینکه به مدرسه بروم قرآن را به من به من یاد دادن ، آموختند و به مکتب می رفتم و در سال ۱۳۴۷ بود که به مدرسه علمیه باقریه رفتم و در آنجا توانستم با توجه به اینکه در گذشته قرآن رو مقداری خوانده بودم در این مدرسه درس بخوانم و شروع به درس خواندن بکنم بعد به مدرسه طلبگی رفتم و مدت چهار سال در آنجا درس خواندم و بعد از چهار سال درس طلبگی برگشتم به همان مدرسه راهنمایی و دبیرستان که در همین دوران بود که این بود که انقلاب داشت رشد میکرد و مردم متوجه ابرقدرت‌های جنایتکار و متوجه شایعه مردم شده بودن ، مردم تظاهرات می کردند به داخل کوچه ها می آمدند و مرگ بر شاه می گفتند و بنده هم شرکت میکردم.

آرزوی ماهم که مشخصه ، یه پاسدار که میاد در سپاه اول که میاد تعهد میده ، تعهدشم ، خب امضایی که در آخر میگیرند ، امضای شهادته. ما امضامونو روز اولی که آمدیم سپاه کردیم و تا آخرم پاش وایسادیم.   

شما می توانید برای شنیدن صوت های بیشتر از شهدای دفاع مقدس به سایت رزمندگان مراجعه بفرمایید.

سایت منبع : سایت آوینی