خون پاک شهدا و احترام به خانواده شهدا
خون پاک شهدا و احترام به خانواده شهدا

خون پاک شهدا و علت از خودگذشتگی شهدا: جنگ یکی از بدترین خاطرات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. زیرا رزمندگان و جوانان زیادی جان خود را در دست گرفتند و راهی شدند. آن جوانان کشور راهی دل دشمن شدند. اما امروز انقلاب اسلامی توانست کشور را از چنگ مزدوران و صدامیان دربیاورد. قطعا خون پاک شهدا […]

خون پاک شهدا و علت از خودگذشتگی شهدا:

جنگ یکی از بدترین خاطرات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. زیرا رزمندگان و جوانان زیادی جان خود را در دست گرفتند و راهی شدند. آن جوانان کشور راهی دل دشمن شدند. اما امروز انقلاب اسلامی توانست کشور را از چنگ مزدوران و صدامیان دربیاورد. قطعا خون پاک شهدا گواهی این پیروزی است. از خود گذشتگی، ایثار، وطن دوستی، معرفت و … صفات بارز شهدا و جانبازان است. آنها بدون هیچ چشم داشت و توقعی با میل و علایق خود وارد میدان جنگ شدند. جوانان در هر سن و سالی عشق و علاقه ای شدید برای مبارزه داشتند. قطعا همه ما می‌دانیم که در واقع شهدا راهی بهشت شدند. آن روزهای سخت با همه سختی‌هایش گذشت. اما امروز ما هستیم که باید قدردان معرفت و از خود گذشتگی شهدا و جانبازان باشیم. قطعا پدو و مادران شهدای اسلام هنوز هم داغی تازه بر دل دارند.

وظیفه مردم در برابر خون پاک شهدا:

همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی با وحدت مردم ایران، ایمان و اعتقاد آنها پایدار ماند. استقامت مردم باعث شده است که انقلاب اسلامی این پیروزی را بعد از جنگ حفظ کند. این یعنی پایبندی به خون پاک شهدای اسلام که در آن زمان دست از مبارزه برنداشتند. قطعا کشور ایران تحت فشارهای زیاد از سمت دشمنان بوده است. اما دشمنان به همین راحتی نمی‌توانند از خون پاک شهدا عبور کنند و خاک ایران را از مردم ایران بگیرند. غیرت مردم ایران قطعا زبانزد همه‌ی جهان است. امروزه هم مشکلات زیادی برای کشور ما بوجود آمده است. امروز درگیر جنگ اقتصادی هستیم. اما این بار هم با همدلی مردم ایران این مشکلات را هم پشت سر می‌گذاریم. این بار هم پیروز میدان خواهیم بود. دولت آمریکا هم چنان در پی در دست گرفتن جغرافیای ایران به هر طریقی است. اما مردم ما خون شهدا را هیچ وقت فراموش نخواهند کرد.

در مورد وظایف مردم در قبال خانواده شهدا:

یکی از مهم ترین مسائل برای اثبات وفاداری مردم و رزمندگان به شهدا احترام به خانواده‌ی آنها است. قطعا فرزندان این شهیدان بزرگ، در شرایط سختی قرار گرفته‌اند. با حفظ عزت و احترام به انها می‌توانیم یک نوع همدردی و تشکر با آنها داشته باشیم. این فرزندان نعمت داشتن پدر و برادر و … را از دست داده‌اند. قطعا مشکلات زیادی اعم از مشکلات مالی، عاطفی و … برای آنها بوجود آمده است. وظیفه‌ی ما این است که قدردان خانواده‌های این عزیزان باشیم. این قدردانی تنها مرهمی کوچک بر دل‌های آنها خواهد بود. احترام به خانواده‌های این عزیزان قطعا احترام به خون پاک شهدا است.

یادآوری پیام خون شهدا:

از دیگر وظایف مردم و رزمندگان این است که پیام آور دین اسلام باشیم. قطعا ملت ایران برای دفاع از شرافت و وطن، آزادی خواهی جنگیدند. آزادی حق هر انسانی است. صدام در پی گرفتن وطن خواهان گرفتن این حق از مردم ایران بوده است. مردم هم با مقاومت و شجاعت خود مشتی محکم بر دهان دشمن و صدامیان زدند. امروز باید با تبلیغ و پیام رسانی به کل جهان بگوییم که کشور ایران همیشه پیروزخواهد بود.