مستند فرماندهان- شهید مهدی زین الدین - رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان | رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان
مستند فرماندهان- شهید مهدی زین الدین

مستند فرماندهان از سری مستند هایی است که به بررسی و تحقیق درباره فرماندهان دفاع مقدس پرداخته و مروری بر زندگی این سربازان اسلام و وطن پرداخته است و در این قسمت به شرح سرگذشت سردار شهید مهدی زین الدین پرداخته است.

در این مستند که به کارگردانی علی حمید و تصویربرداری هادی بهروز، ابراهیم جعفری و بیژن اعرابی ساخته شده با همرزمان و آشنایان شهید مهدی زین الدین به مصاحبه پرداخته شده است.

مهدی زین‌الدین زاده تهران متولد سال ۱۳۳۸ نظامی ایرانی بود که از فرمانده‌های ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول جنگ ایران و عراق محسوب می‌شد و فرماندهی لشکر علی‌ابن ابیطالب را برعهده داشت. وی در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۶۳ در مسیر کرمانشاه به سردشت در پی درگیری با گروه‌های مسلح جدایی‌طلب، کشته شد.

سپهبد شهید صیاد شیرازی: اگر بخواهیم در بین فرماندهان، چهره ای را به معنی با تقوا به مردم، معرفی کنیم، یکی از آن فرماندهان حتما شهید زین الدین خواهد بود.

سردار حاج قاسم سلیمانی: من از روحیه بالای آقا مهدی جدا تعجب می کردم. در عملیات خیبر تمام صورت و گردن او از دود و باروت پوشیده بود، در آن دریای آتش روحیه شاد و بالای او تعجب همه را برمی انگیخت.

فرازی از وصیت نامه شهید مهدی زین الدین:

اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است. هیچ کس نمی تواند پاسداری از اسلام کند در حالی که ایمان و یقین به اباعبدالله الحسین(ع) نداشته باشد. اگر امروز ما در صحنه های پیکار می رزمیم و اگر امروز ما پاسدار انقلابمان هستیم و اگر امروز پاسدار خون شهدا هستیم و اگر مشیت الهی بر این قرار گرفته که به دست شما رزمندگان و ملت ایران، اسلام در جهان پیاده شود و زمینه ظهور حضرت امام زمان(عج) فراهم گردد، به واسطه عشق، علاقه و محبت به امام حسین(ع) است. من تکلیف می کنم شما «رزمندگان» را به وظیفه عمل کردن و حسین وار زندگی کردن.

 

همچنین برای مشاهده ویدیو های دیگر درباره رزمندگان و شهدا اینجا دنبال کنید.