شهید فیاض ‌بخش - بخش سوم - رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان شهید فیاض ‌بخش | رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان
شهید فیاض ‌بخش – بخش سوم

شهید فیاض ‌بخش و مبارزه علیه طاغوت

شهید فیاض ‌بخش از همان دوران نوجوانی با روش مبارزه علیه طاغوت آشنا شد. ابتدا مبارزه خود را در مسیر خدمت به همنوعان قرار داد و به یاری محرومان وکوخ ‌نشینان شتافت. وی جزو گروه پزشکان تشکیلات مخفی سال‌های ۵۶- ۵٧ بود. قبل از جمعه سیاه و ١٧ شهریور آموزش کمک‌های اولیه پزشکی را برای کمک به مبارزانی که توسط دژخیمان شاه مجروح شده بودند در کلینیک و خانه‌اش به طور پنهانی شروع کرد. این برنامه بعدها در حسینیه محلاتی‌ها مرکزیت پیدا کرد و مجروحان حوادث جمعه خونین شاهدان خوبی هستند بر تلاش شهید فیاض ‌بخش که حتی با کمترین وسیله ، به جراحی و درمان مجروحان و زخمی‌ها می‌پرداخت و سر از پا نمی‌شناخت.
دکتر فیاض ‌بخش همچنین در زمان بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به وطن ، جزو پزشکان معتمد مدرسه علوی بود.

مردی بی همتا

«او تک و بی‌همتا بود»؛ این نخستین جمله‌ای است که همسر شهید دکتر محمدعلی فیاض‌بخش در وصف وی می‌گوید و می‌افزاید: «ایشان از وزرایی بودند که به جای تحویل گرفتن خودروی ضدگلوله برای امنیت جانش، خودروی شخصی خود را به دولت داد تا راننده‌ای برایش تعیین شود. دکتر با ماشین شخصی، کارهای سازمان را انجام می‌داد.»

هدفمندی در زندگی

همسر شهید فیاض‌بخش در مورد شیوه رفتاری آن شهید والامقام می‌گوید: «رفتار، حرکات و حرف‌های دکتر، هدفمند بود. دکتر حتی در خرید هدیه، چه برای من و چه برای بچه‌ها، هدفی را دنبال می‌کرد. سیاست دکتر برای پرورش بچه‌ها در محیطی که از نظر اخلاقی مضر بود، فقط منع کردن نبود، بلکه جایگزین مناسبی نیز فراهم می‌کرد تا حقی ضایع نشود و فرزندان به کمال برسند.»

تاریخ انتشار :

10 مرداد 1400 - 13:39

بازدید :

114718 بازدید

ارسال توسط :

[ ]

لینک کوتاه :

https://razmandegan.org/site/?p=2733

به اشتراک بگذارید :