مستند فرماندهان- شهید مصطفی ردانی پور - رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان | رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان
مستند فرماندهان- شهید مصطفی ردانی پور

مستند فرماندهان از سری مستند هایی است که به بررسی و تحقیق درباره فرماندهان دفاع مقدس پرداخته و مروری بر زندگی این سربازان اسلام و وطن پرداخته است و در این قسمت به شرح سرگذشت سردار شهید مصطفی ردانی پور پرداخته است.

در این مستند که به کارگردانی یاسر انتظامی و تصویربرداری هادی بهروز، ابراهیم جعفری، بیژن اعرابی و حمیدرضا عزیزآبادی ساخته شده با همرزمان و آشنایان شهید مصطفی ردانی پور به مصاحبه پرداخته شده است.

مصطفی ردانی پوربه سال ۱۳۳۷ در شهر اصفهان متولد شد. از موسسین لشکر ۱۴ امام حسین و فرمانده قرارگاه فتح بود که با وجود دو بار مجروحیت و جانبازی از ناحیه دست لحظه ای همرزمانش را تنها نگذاشت. او در پانزدهم مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه حاج عمران در حالی که فرماندهی لشگر امام حسین علیه‌السلام را به عهده داشت طی عملیات والفجر ۲ بر اثر اصابت تیر به پشت جمجمه‌اش سلوک سرخ خود را به بی نهایت رساند. پیکر پاکش بر خاک پاک جبهه‌ها باقی ماند و هرگز برنگشت.

بخشی از وصیت نامه شهید مصطفی ردانی پور:

سفارشم :

مردم به یاد خدا و روز جزا باشید , پیرو ائمه اطهار باشید که والازم لکم لاحق و المارق عنکم زاهق (مردم امام زمان «عج» را فراموش نکنید, مردم دنباله رو روحانیت باشید که چراغ راه هدایتند از امام اطاعت کنید که عصاره اسلام است او را تنها نگذارید که نماینده حجه ابن الحسن «عج» است , از وجودش بهره گیرید ) که عصاره اسلام است

آرزویم :

پیاده شدن احکام اسلام و بیداری مسلمین و گسترش حکومت اسلامی و سرنگونی مستکبرین , فرج حضرت مهدی «عج» زیارت آن حضرت و شهادت در رکابش .

امیدم :

عفو و بخشش خدای متعال و شفاعت پیامبر «ص» و ائمه هدی علیهم لاسلام و شهدای راه حق و همنشینی با بندگان مخلص خدا و رضوان الله .

 

همچنین برای مشاهده ویدیو های دیگر درباره رزمندگان و شهدا اینجا دنبال کنید.