مستند فرماندهان- شهید محمد ابراهیم همت - رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان | رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان
مستند فرماندهان- شهید محمد ابراهیم همت

مستند فرماندهان از سری مستند هایی است که به بررسی و تحقیق درباره فرماندهان دفاع مقدس پرداخته و مروری بر زندگی این سربازان اسلام و وطن پرداخته است و در این قسمت به شرح سرگذشت سردار شهید محمد ابراهیم همت پرداخته است.

در این مستند که به کارگردانی یاسر انتظامی و تصویربرداری هادی بهروز، ابراهیم جعفری ، بیژن اعرابی و حمید رضا عزیزآبادی ساخته شده با همرزمان و آشنایان شهید ابراهیم همت به مصاحبه پرداخته شده است.

محمد ابراهیم همت در دوازدهم فروردین سال ۱۳۳۴ در شهرضا به دنیا آمد او معلم و نظامی ایرانی بود، که از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق بشمار می‌آمد. وی پس از انقلاب و در سال ۱۳۶۱ مدت کوتاهی را در جبهه جنگ لبنان و اسرائیل گذراند، سپس به ایران بازگشت و در جبهه‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌هایی چون فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان و خیبر مسئولیت‌هایی را عهده‌دار بود. او در اسفند ۱۳۶۲ در جریان عملیات خیبر کشته شد.

 

مقام معظم رهبری(مدطله العالی): دفاع مقدس موجب شد که هر کدام از جوانان معمولی و عادی ما که در این بوته آزمایش، بیشتر حرکت کردند و پیشرفت کردند، در مقامات انسانی و علو مرتبه انسانی بالاتر بروند … شهید همت که واقعا یک اسطوره است یا شهید خرازی که یک اسطوره است

فرازی از وصیت نامه شهید محمد ابراهیم همت:

۱-اگر خداوند فرزندی نصیبم کرد با اینکه نتوانستم در طول دورانی که همسر انتخاب کردم حتی یک هفته خانه باشم دلم می خواهد او را علی وار تربیت کنید.
همسرم انسان فوق العاده ایست او صبور است و به زینب عشق می ورزد او از تربیت کردن صحیح فرزندم لذت خواهد برد چون راهش را پیدا کرده است .اگر پسر به دنیا آورد اسم او را مهدی و اگر دختر به دنیا آورد اسم او را مریم بگذارید.چون همسرم از این اسم خوشش می آید.
۲-امام مظهر صفا پاکی و خلوص و دریایی از معرفت است .فرامین او را مو به مو اجرا کنید تا خداوند از شما راضی باشد زیرا او ولی فقیه است و در نزد خدا ارزش والایی دارد.
۳-هر چه پول دارم اول بدهی مکه مرا به پیگیری سپاه تهران (ستاد مرکزی)بدهید و بقیه را همسرم هر طور خواست خرج کند.
۴-ملت ما ملت معجزه گر قرن است و من سفارشم به ملت تداوم بخشیدن به راه شهیدان و استعانت به درگاه خداوند است تا این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وصل نماید و در این تلاش پیگیر مسلما نصر خدا شامل حال مومنین است.
۵-از مادر و همه فامیل و همسرم اگر به خاطر من بی تابی کنند راضی نیستم.مرا به خدا بسپارید و صبور و شجاع باشید.

 

همچنین برای مشاهده ویدیو های دیگر درباره رزمندگان و شهدا اینجا دنبال کنید.