مستند فرماندهان- شهید محمدرضا دستواره - رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان | رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان
مستند فرماندهان- شهید محمدرضا دستواره

مستند فرماندهان از سری مستند هایی است که به بررسی و تحقیق درباره فرماندهان دفاع مقدس پرداخته و مروری بر زندگی این سربازان اسلام و وطن پرداخته است و در این قسمت به شرح سرگذشت سردار شهید محمدرضا دستواره پرداخته است.

در این مستند که به کارگردانی یاسر انتظامی و تصویربرداری هادی بهروز، ابراهیم جعفری ، بیژن اعرابی و حمیدرضا عزیزآبادی ساخته شده با همرزمان و آشنایان شهید محمدرضا دستواره به مصاحبه پرداخته شده است.

محمدرضا دستواره در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. او از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود. یکی از شریان های اصلی تهران به نام وی نامگذاری شده است. در جریان عملیات خیبر و با کشته شدن محمدابراهیم همت و واگذاری فرماندهی به عباس کریمی وی به عنوان «قائم مقام لشکر ۲۷ حضرت رسول» منصوب شد. پس از کشته شدن عباس کریمی در عملیات بدر، به عنوان «سرپرست لشکر» منصوب شد و در نهایت با انتصاب فرماندهی جدید لشکر، دستواره همچنان به عنوان قائم مقام لشکر، انجام وظیفه می‌کرد. وی در ۱۳ تیر ۱۳۶۵ و در جریان عملیات کربلای۱ ، «روز آزادسازی شهر مهران» کشته شد.

 

فرازی از وصیت نامه شهید محمدرضا دستواره:

ننگ و نفرین و خواری ابدی برای دشمنان دون‌صفت و اهریمنی‌منش که ظالمانه با این اسلام و انقلاب و رهبر و امت در قعر شقاوت در ستیز است. حرف چندانی ندارم فقط پیروی از امام امت که پیروی از ائمه و پیامبر و خداست را سرلوحه همه امور قرار دهید و محکم و مستحکم بر پشت سر او لحظه‌ای دست از مبارزه و استقامت برندارید.

 

همچنین برای مشاهده ویدیو های دیگر درباره رزمندگان و شهدا اینجا دنبال کنید.