مستند فرماندهان- شهید مجتبی هاشمی - رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان | رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان
مستند فرماندهان- شهید مجتبی هاشمی

مستند فرماندهان از سری مستند هایی است که به بررسی و تحقیق درباره فرماندهان دفاع مقدس پرداخته و مروری بر زندگی این سربازان اسلام و وطن پرداخته است و در این قسمت به شرح سرگذشت سردار شهید مجتبی هاشمی پرداخته است.

در این مستند که به کارگردانی یاسر انتظامی و تصویربرداری هادی بهروز، ابراهیم جعفری، بیژن اعرابی و حمید رضا عزیزآبادی ساخته شده با همرزمان و آشنایان شهید سید مجتبی هاشمی به مصاحبه پرداخته شده است.

سید مجتبی هاشمی در ۱۳ آبان سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد. او نخستین فرمانده کمیته انقلاب مرکزی تهران، و فرمانده گروه فداییان اسلام در طول جنگ ایران و عراق بود.
وی سرانجام در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۴ در خیابان وحدت اسلامی (شاپور سابق)، تهران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

وصیت نامه شهید سید مجتبی هاشمی:

بسمه‌تعالی
امیدوارم که خدا گناهم را مورد بخشش خود قرار دهد. از کلیه کسانی که به طریقی دینی به آنها دارم طلب مغفرت می‌کنم، خواهش می‌کنم مرا ببخشید تا خدای مهربان شما را ببخشد. کسانی که دینی دارند، همه آنها را می‌بخشم، امید که خدای قادر متعال همه آنها را بیامرزد. از پدر و مادر عزیزم حلالیت می‌طلبم و همسر و فرزندانم را به شما می‌سپارم، امید که آنانرا در جهت دین مبین اسلام به رهبری امام تشویق کنید. از همسر و فرزندانم که نتوانستم بیش از این وسیله آسایششان را فراهم نمایم امید دارم که مرا ببخشید. از خواهران و برادرانم حلالیت می‌طلبم، از دوستان و آشنایان پوزش می‌طلبم. توصیه من به شما عزیزان این است که خدا را فراموش نکنید.

 

همچنین برای مشاهده ویدیو های دیگر درباره رزمندگان و شهدا اینجا دنبال کنید.