مستند فرماندهان- شهید غلامعلی پیچک - رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان | رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان
مستند فرماندهان- شهید غلامعلی پیچک

مستند فرماندهان از سری مستند هایی است که به بررسی و تحقیق درباره فرماندهان دفاع مقدس پرداخته و مروری بر زندگی این سربازان اسلام و وطن پرداخته است و در این قسمت به شرح سرگذشت سردار شهید غلامعلی پیچک پرداخته است.

در این مستند که به کارگردانی علی حمید و تصویربرداری هادی بهروز، ابراهیم جعفری و بیژن اعرابی ساخته شده با همرزمان و آشنایان شهید غلامعلی پیچک به مصاحبه پرداخته شده است.

 غلامعلی پیچک درروز هشتم مهر ماه سال ۱۳۳۸ مصادف با سالروز تولد امام زمان (عج) در تهران متولد شد. با تجاوز رژیم بعث عراق به ایران، پیچک عازم جبهه‌های نبرد شد و به جهت لیاقت و شجاعتش به عنوان فرمانده محور غرب کشور منصوب می‌شود و توان بالای نظامی خود را در این محور به منصه ظهور می‌رساند. غلامعلی پیچک در عملیات “مطلع‌الفجر” در منطقه قاسم آباد با نیروهای دشمن، تن به تن درگیر شد و نزدیک ظهر روز ۲۰ آذرماه ۱۳۶۰ در اثر اصابت گلوله به گلو و سینه‌اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بخشی از وصیت نامه شهید غلامعلی پیچک:

۱٫ جنازه مرا بر روی مین ها بیاندازید، تا منافقین فکر نکنند، ما در راه خدا از جنازه مان دریغ داریم، به دامادیِِ دو ماهه من نگریید، دامادیِ بزرگی در پیش داریم.

۲٫ خدا کند که حکومت سرنگون گردد، اما منحرف نگردد، چون انحراف، خیانت به خون شهداست. بگذارید بگویند حکومت دیگری هم به جز حکومت علی (ع) بود به نام خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد، ما از سرنگونی نمی هراسیم بلکه از انحراف می ترسیم.

۳٫ مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسمحکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا یرنگون شد . ما از سر نگونی نمیترسیم . از انحراف میترسیم.

همچنین برای مشاهده ویدیو های دیگر درباره رزمندگان و شهدا اینجا دنبال کنید.