مستند فرماندهان- شهید علیرضا موحد دانش - رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان | رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان
مستند فرماندهان- شهید علیرضا موحد دانش

مستند فرماندهان از سری مستند هایی است که به بررسی و تحقیق درباره فرماندهان دفاع مقدس پرداخته و مروری بر زندگی این سربازان اسلام و وطن پرداخته است و در این قسمت به شرح سرگذشت سردار شهید علیرضا موحد دانش پرداخته است.

در این مستند که به کارگردانی علی حمید و تصویربرداری هادی بهروز، ابراهیم جعفری و بیژن اعرابی ساخته شده با همرزمان و آشنایان شهید علیرضا موحد دانش به مصاحبه پرداخته شده است.

علیرضا موحد دانش در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد. در شهریور ۶۱ بعد از بازگشت از لبنان، با حکم محسن رضایی میرقائد فرمانده کل وقت سپاه، فرماندهی تیپ ۱۰ سیدالشهدا را بر عهده گرفت، و در عملیات والفجر ۱ با این تیپ وارد عملیات شد و در همان عملیات نیز دوباره مجروح شد. وی در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران، در حالی که فرماندهی تیپ ۱۰ سیدالشهدا را بر عهده داشت، کشته شد. مزار وی در قطعه ۲۴ بهشت زهرا در تهران است.

بخشی از وصیت نامه شهید علیرضا موجد دانش:

مردم بدانید راهی را که در آن گام نهاده ایم که همانا راه حسین (ع) است با اختیار انتخاب کرده و تا آخرین نفس و آخرین رمقی که به تن داریم در سنگر رضای خدا خواهیم ماند و به دشمن زبون کافر خواهیم فهماند که ملتی که پشتیبانش خداست و پیشاپیش امام زمان  فی سبیل ا.. در مقابل تمامی متحدان کفر خواهد ایستاد و انشاء الله پیروز خواهد شد.

پدر و مادر عزیزم همانگونه که در شهادت برادرم صبر کردید و استقامت ورزیدید اکنون نیز صبر پیشه کنید در حدیث است که هرگاه پدر و مادری در مرگ دو فرزندشان استقامت کنند خداوند کریم اجری عظیم (بهشت) نصیبشان می کند.

شما خوب می دانید که شهید عزادار نمی خواهد رهرو می خواهد، من ادامه دهنده راه برادرم بودم و شما هم با قلم و قدم و زبانتان پشتیبان انقلاب و امام عزیز باشید.

همچنین برای مشاهده ویدیو های دیگر درباره رزمندگان و شهدا اینجا دنبال کنید.