ایستاده در غبار و خیز پنج ثانیه - بریده ای از زندگی حاج احمد متوسلیان در میان رزمندگان | رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان
ایستاده در غبار و خیز پنج ثانیه

در ویدئو پیش رو که بریده‌ای از ایستاده در غبار فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد محصول سال ۱۳۹۴ سازمان هنری رسانه‌ای اوج. و بر اساس خاطرات رزمنده پاسدار عباس برقی، از هم رزمان سردار حاج احمد متوسلیان تهیه و تدوین شده است. رویدادی از دوران دفاع مقدس و مجاهدت رزمندگان به تصویر می‌کشد. که به خوبی اهمیت خلوص نیت و یکدلی را برای کنار گذاشتن اختلافات و رسیدن به مقصود مشخص می‌نماید. خاطره نقل شده از سردار عباس برقی در رسانه موسسه ثبت و نشر آثار رزمندگان تحت عنوان خیز پنج ثانیه با حاج احمد متوسلیان بازنشر شده است. آن را میتوانید در اینجا دنبال کنید.

این ویدئو تحت عنوان خیز پنج ثانیه، علاوه بر جلوه‌های سینمایی و ویژه آن، به علت سبک خاص و همچنین راوی گری مناسب بسار تاثیر گذار و مناسب است. به نوعی که به خوبی حال و هوای رزمندگان دفاع مقدس را به مخاطب منتقل مینماید. در کنار این‌ها نقش آفرینی هادی حجازی فر در نقش سردار حاج احمد متوسلیان در فیلم ایستاده در غبار بسیار حساب شده و قابل تقدیر می‌باشد.

 

سرنوشت حاج احمد متوسلیان

همچنین لازم به ذکر است سردار حاج احمد متوسلیان در ۱۴ تیر ۱۳۶۱، اتومبیل سفارت که حامل مسئولین سیاسی-نظامی ایران بود حضور داشت. هنگام ورود توسط فالانژیست‌ها متوقف و توسط نیروهایی اسرائیل ربوده و گروگان گرفته شدند. سمیر جعجع یکی از رهبران فالانژها پس از آزادی از زندان اعتراف کرد که گروگان‌های ایرانی به نیروهای وی تحویل داده شده. و سپس توسط آنان کشته شده‌اند ولیکن مقامات ایرانی این ادعا را مشکوک دانسته‌اند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت روز آزادی اسرا در بیروت گفت:
«نشانه‌هایی وجود دارد که دیپلمات‌های ایرانی در زندان‌های اسرائیل به‌سر می‌برند. اسرائیل در گزارش خود ادعا می‌کند که چهار دیپلمات ایرانی توسط نیروهای لبنانی (فالانژهای سابق) ربوده شده. به دست این نیروها کشته شدند و اجساد آنان دفن شده‌است. اسرائیل دشمن ماست و ما نمی‌توانیم به گزارش‌های آن اعتماد کنیم. همان‌طور که اسرائیلی‌ها در گذشته هم حضور بعضی اسیران در زندان‌های خود را تکذیب می‌کردند، اما مشخص شد که این اسیران در زندان‌های این رژیم بوده‌اند.»