شهید علی اکبر شیرودی - رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان | رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان
شهید علی اکبر شیرودی

شهید علی اکبر شیرودی

کودکی

شهید علی اکبر قربان شیرودی معرف به علی اکبر شیرودی در تاریخ ۲۵ دی ماه سال ۱۳۳۴ در روستای بالاشیرود در شهرستان تنکابن در یک خانواده کشاورز با تدین به دنیا آمد. وی دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدارس بالا شیرود، شیرود و تنکابن سپری کرد و پس از پایان تحصیلات دبیرستان برای یافتن کار به تهران رفت و در کنار آن به ادامه تحصیل پرداخت. شما برای در یافت بیشتر اطلاعات در برای شهید شیرودی با رزمندگان همراه باشی.

استخدام در هوانیروز

شهید شیرودی بعد از به پایان رساندن تحصیلات متوسطه در سال ۱۳۵۱ خورشیدی وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و بعد از طی کردن مراحل استخدام در هوانیروز، دوره‌ مقدماتی خلبانی را در تهران تکمیل کرد. طی کردن دوره خلبانی با بالگرد کبری در پادگان هوانیروز اصفهان و فارغ التحصیلی به کسب درجه ستوان ‌یاری منجر شد و آغاز مسوولیت وی به طور جدی در عرصه خلبانی بود.

خصوصیات اخلاقی

اگر ما بخواهیم در چند جمله خصوصیات اخلاقی شید شیرودی را برای شما شرح دهیدم ، می توانیم به :

توجه داشتن به خواندن نماز اول وقت ، ولایت پذیری ، عدالتخوهی و مقابله کردن با ظلم و ستم

خدمت به اسلام در جبهه‌های جنگ

شهید شیرودی در طی چندین عملیات هایی که انجام داده است تلفات به شدت سنگینی را به نیروها و تجهیزات دشمن در نقاط راهبردی غرب کشور وارد کرد. ایشان در طی همان زمان کوتاهی که در دفاع مقدس حضور داشت ، توانست رکورد بالاترین پروازهای جنگ با بالگرد کبرا را در دنیا به نام خودش ثبت کند. شهید شیرودی چندین بار از خطر گلوله‌های دشمن جان سالم به در برد ، در حدی که بالگردهای وی بیش از ۴۰‌ بار سانحه داده و بیش از ۳۰۰ مورد اصابت گلوله به بالگردش نیز ثبت شده است.

شهید شیرودی درباره زمان جنگیدن ، معروف است. روزی شیرودی در کنار هیلکوپتر جنگی اش ایستاده بود و خبرنگاران هر کدام به نوبت با او مصاحبه می‌کردند. در این زمان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران ژاپنی که پرسیده بود، شما تا چه هنگام حاضرید بجنگید؟ شهید شیرودی سرش را با لبخند بالا گرفت و گفت: ما برای خاک نمی‌جنگیم ، ما برای اسلام می‌جنگیم. تا زمانی که اسلام در خطر باشد.

شهادت

شهید علی اکبر شیرودی در آخر به خلوصی که خواهانش بود رسید و مورد دعوت حق قرار گرفت و در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰ در حالی که تانک های عراقی به طرف قره بلاغ دشت ذهاب در حرکت بودند با هلی کوپتر به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید.

تیمسار فلاحی بعد از شهادت وی گفت : وقتی خبر شهادت شیرودی رابه امام دادم یک ربع به فکر فرو رفتند و حضرت امام در مورد همه شهدا می گفت خدا آنها را بیامرزد ولی در مورد شیرودی گفت او آمرزیده است.

شهید علی اکبر شیرودی عاشق انقلاب و ولایت بود و همیشه تلاش می‌کرد پیوند مستحکم بین ارتش و روحانیت برقرار کند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد. شهید شیرودی عاشق پرواز کردن بود، او برای پیروزی و نبرد علیه دشمن زمان ، را نمی‌شناخت و شبانه روز برای پیشرفت اهداف جنگی اش تلاش می‌کرد.

 

 

تاریخ انتشار :

09 خرداد 1400 - 18:30

بازدید :

1149 بازدید

ارسال توسط :

[ ]

لینک کوتاه :

https://razmandegan.org/site/?p=2410

به اشتراک بگذارید :