سردار شهید احمد کاظمی ؛‌ ما هیچ راهی به جز شهید زنده بودن در این عصر نداریم - رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان | رسانه خبری، علمی و فرهنگی رزمندگان
سردار شهید احمد کاظمی ؛‌ ما هیچ راهی به جز شهید زنده بودن در این عصر نداریم

سردار شهید احمد کاظمی؛‌ ما هیچ راهی به جز شهید زنده بودن در این عصر نداریم

سردار شهید سرلشکر پاسدار احمد کاظمی در سن ‪ ۱۸‬سالگی ، پس از تحصیلات دوره دبیرستان در صف مبارزین و جبهه‌ های جنوب لبنان حضور پیدا کرد و مبارزه با استکبار و اشغالگران را آغاز نمود.

 

زندگینامه شهید احمد کاظمی

سردار شهید احمد کاظمی  پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌جزو اولین کسانی بود که به سپاه پاسداران پیوسته و از فرماندهان شجاع، پر انرژی، مدیر و خلاق بود.

به همین دلیل حکم مسوولیت‌های زیادی را از دست مبارک مقام معظم رهبری دریافت کرد.

سردار احمد کاظمی‌ ، با شروع جنگ تحمیلی، با یک گروه‪ ۵۰ ‬ نفره در جبهه‌های آبادان حضور یافت و مبارزه را با دشمن متجاوز آغاز کرد.

وی، از همان اول فرماندهی یکی از جبهه‌های آبادان را برعهده گرفت و در عملیات حصر آبادان و در یکی از محورهای عملیات مسوولیت مهمی‌برعهده داشت.

شهید احمد کاظمی‌ در پایان جنگ تحمیلی همان گروه‪ ۵۰‬ نفره روز اول جنگ را تبدیل به یکی از لشکرهای قوی و مهم سپاه کرد

و لشکر را با سلاح‌های به غنیمت گرفته شده از عراقی‌ها به یک لشکر زرهی با صدها تانک و نفربر و توپخانه و ماشین آلات، تحویل نظام داد.

شهید احمد کاظمی‌  در راه‌اندازی و شکل‌گیری نیروی زمینی سپاه به عنوان معاون عملیاتی نیروی زمینی سپاه خدمات شایانی داشت.

سردار احمد کاظمی‌ همچنین در سال ۱۳۷۲‬ با حضور در منطقه شمال غرب کشور به عنوان فرمانده منطقه شمال غرب حکم فرماندهی را از دست مقام معظم رهبری دریافت کرد.

رهبر انقلاب سپاه شهید احمد کاظمی سردار ارتش

مقام معظم رهبری در همان دوران مسوولیت سردار شهید احمد کاظمی‌ در استان آذربایجان غربی و کردستان حضور پیدا کردند و از برقراری امنیت منطقه توسط سردار کاظمی‌تقدیر به عمل آوردند.

در سال ‪ ۱۳۷۹‬حکم فرماندهی نیروی هوایی سپاه را از مقام معظم رهبری دریافت کرد و نیروی هوایی را از نظر سازمان، ساختار و سازماندهی و سازمان موشکی ارتقا داده تا جایی که دشمنان جمهوری اسلامی‌ایران از توانمندی موشکی کشور حیرت زده بودند.

شهادت شهدا شهید احمد کاظمی سپاه نیروی هوایی نیروی زمینی

از نیروی هوایی تا نیروی زمینی

وی پس از‪ ۵‬ سال خدمت ارزنده در نیروی هوایی سپاه ، در سال۱۳۸۴‬ حکم فرماندهی نیروی زمینی سپاه را از مقام معظم رهبری کل قوا دریافت کرد و طی سه ماه فعالیت شبانه‌روزی، بیش از‪ ۱۰۰‬ سفر به تمامی‌یگان‌های نیروی زمینی داشت و وضعیت یگان‌های نیروی زمینی را از نزدیک بررسی می‌کرد.

سردار شهید کاظمی‌محور عمده فعالیت‌های نیروی زمینی را تقویت و ارتقای یگان‌های صفی نیروی زمینی سپاه اعلام کرد و در این زمینه، خدمات ارزنده‌ای را ارایه داد.

شهادت

وی، شب شهادت در جلسه‌ای ، ضمن آنکه که حسرت می‌خورد که چرا شهید نشده و یاران او رفته‌اند، سفارش کرد، ”  شهدا خیلی به گردن ما حق دارند،

باید تلاش زیادی کنیم” باید در اردوهای راهیان نور از همه شهدا ( ارتش ، سپاه ، بسیج ) بگویید، از خودتان نگویید از دیگران بگویید.

از نیروی هوایی ارتش ، ازنیروزی هوایی ارتش ، از شهدای ارتش و جهاد بگویید.

وی صبح روز شهادت عازم منطقه شمال غرب شد.

احمد کاظمی در ۱۹ دی سال ۱۳۸۴ در سانحه هوایی سقوط هواپیمای داسو فالکن ۲۰ در نزدیکی ارومیه درگذشت.

پیکر وی بنا به وصیتش در جوار حسین خرازی ، در گلستان شهدا در تخت فولاد اصفهان دفن گردید.

تاریخ انتشار :

05 اردیبهشت 1399 - 19:49

بازدید :

2749 بازدید

ارسال توسط :

[ ]

لینک کوتاه :

https://razmandegan.org/site/?p=1293

به اشتراک بگذارید :