شهید ابراهیم بیرانوند و زندگینامه ایشان
شهید ابراهیم بیرانوند و زندگینامه ایشان

داستان زندگی شهید ابراهیم بیرانوند زمانی که این شهید بزرگوار سال اول راهنمایی را شروع کرده بود، تظاهرات زیادی در خیابان‌ها علیه رژیم شاه ایجاد شده بود. وی از همان دوران نوجوانی در این تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. او در همه‌ی این راهپیمایی‌ها حضور سبزی داشته است. اما یک روز در همین روال که […]

داستان زندگی شهید ابراهیم بیرانوند

زمانی که این شهید بزرگوار سال اول راهنمایی را شروع کرده بود، تظاهرات زیادی در خیابان‌ها علیه رژیم شاه ایجاد شده بود. وی از همان دوران نوجوانی در این تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. او در همه‌ی این راهپیمایی‌ها حضور سبزی داشته است. اما یک روز در همین روال که در حال شعار دادن علیه رژیم شاه بوده است، توسط مامورین شاه زخمی می‌شود. تیری بر پای چپ او می‌خورد. شهید ابراهیم بیرانوند حدود چهل روز خانه نشین شده بودند. اما هم چنان با کمک عصا در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. علاقه‌ی شهید بیرانوند به نظام اسلامی و ملت ایران از همان ابتدا مشخص بوده است. بعد از این مدت ایشان به جهاد سازندگی رفت و مدت زمان یکسال و سه ماه آنجا مشغول شد. از همان جهاد هم به جبهه اعزام شدند. همزمان وارد بسیج شدند.

زمان ورود شهید ابراهیم بیرانوند به جبهه:

شهید ابراهیم بیرانوند هنگام ورود به جهاد تنها ۱۵ سال داشت. فکه حمله‌ی محرم اولین ماموریت این شهید ایثارگر بوده است. ایشان دوره‌های آموزش بسیج را در همان سن کم در اهواز به بهترین شکل گذراند. شهید بیرانوند بعد از گذراندن دوره عالیه بسیج وارد تنگه چزابه شد. در همان جا مشغول خدمت شد. متاسفنه در سال ۱۳۶۱ دست و پای راست ایشان تیر خورد. شهید بیرانوند حدود چهل روز در بیمارستان بستری شد. بعد از کمی استراحت و گذشت زمان ایشان عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرم آباد شد. در زمانی که وارد سپاه شده بود حدود ۶ ماه در کردستان مشغول خدمت شد. ایشان در سال ۱۳۶۳ وارد اطلاعات عملیات سپاه پاسداران شد. همان سال ۱۳۶۳ هم ازدواج کرد و خداوند دختری زیبا به نام زهرا به ایشان عطا کرد. شهید ابراهیم بیرانوند در همان سال ۶۳ در منطقه زبیدات به مقام بلند والای شهادت رسیدند.

صحبت‌های شهید بیرانوند با خانواده‌اش:

این شهید بزرگوار همیشه تاکید بر این داشت که سخنان رهبر بزرگوار را گوش فرا دهید. نسبت به حجاب و عفاف خود حساس باشید. او همیشه به مادر خود سفارش میکرده که از تقدیم فرزند خود به اسلام افتخار کن و هرگز ناراحت و غمگین نباش. هم‌چنین ایشان از پدر خود عذرخواهی میکرده که نتوانسته است زحمات او را به خوبی جبران کند. ایشان فرموده‌اند که قت تنگ است و زمان نشستن در خانه‌ها نیست. ایشان معتقد بودند که باید از جان و مال خود بگذرند و در راه خدا و برای رضای خدا به جنگ با دشمنان بروند. مقام شهادت مبارک ایشان باشد.

دلیل از خود گذشتگی شهدا برای اسلام:

قطعا شهدا و ایثارگران اسلام برای هدفی مشترک و در راه خدا پا در عرضه جنگ گذاشته‌اند. گذشتن از جان و مال و خانواده که بسیار ارزشمند هستند، کاری دشوار است. اما شهدای اسلام برای حفظ ناموس و اسلام از خود گذشتند تا امروز فرزندان ایران زندگی آرام و امنی داشته باشند. نصیحت‌ها و وصیت‌های شهدای اسلام بهترین درس و تجربه برای آیندگان است. قطعا فرزندان ایران باید با این شهدای بزرگوار و راه و رسم زندگی آنها آشنا باشند تا بهترین انتخاب‌ها را در زندگی خود داشته باشند. درس ایثار و معرفت و جوانمردی بیاموزند.