بنی صدر جاسوس سیا (اس-دی لور) در قامت ریاست جمهوری ایران چه کرد
بنی صدر جاسوس سیا (اس-دی لور) در قامت ریاست جمهوری ایران چه کرد

بنی صدر جاسوس سیا در قامت ریاست جمهوری ایران طی نه ماه جنگ را فشل و سرزمین ایران را به اشغال بعثی‌ها درآورد. برای آشنایی با خیانت‌های بنی صدر با وبسایت رزمندگان همراه باشید . از پاریس تا پاریس هواپیمایی ناشناسی وارد آسمان فرانسه می‌شود. این هواپیما یک بوئینگ ۷۰۷ متعلق ارتش جمهوری اسلامی ایران […]

بنی صدر جاسوس سیا در قامت ریاست جمهوری ایران طی نه ماه جنگ را فشل و سرزمین ایران را به اشغال بعثی‌ها درآورد.

برای آشنایی با خیانت‌های بنی صدر با وبسایت رزمندگان همراه باشید .

از پاریس تا پاریس

هواپیمایی ناشناسی وارد آسمان فرانسه می‌شود. این هواپیما یک بوئینگ ۷۰۷ متعلق ارتش جمهوری اسلامی ایران است. کاپیتان به مسئولان فرانسوی اعلام می‌کند که حامل یک شخصیت سیاسی است. فرانسوی‌ها ترتیب فرود این هواپیما را می‌دهند. او در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود و اعلام می‌کند که ساقط کردن رژیم خمینی تنها از او بر می‌آید. او در همانجا بود که اعلان رسمی برای ایجاد ائتلاف ضد انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

چندین سال قبل سیا از همان پاریس نخستین ارتباطات را با او ایجاد کرده بود. او که در سیستم اطلاعات-امنیت ایالات متحده آمریکا به «اس-دی لور» شناخته می‌شد در برابر دریافت ماهیانه ۱۰۰۰ دلار با سیا وارد همکاری شده بود. این ارتباط قبل از انتخابات سال ۵۸ صورت می‌گیرد. سیا شناخت خوبی روی او پیدا کرده بود و او را بهترین گزینه برای عملیات نفوذ می‌داند.

بنی صدر و نخستین خیانت

جریان لیبرال از همان نخست مخالف حرکت دانشجویان پیرو خط امام بود. پس از این حادثه و تأیید امام دولت بازرگان نتوانست خشم خود را از این موضوع پنهان کند و فردای روز ۱۳ آبان به نشانه اعتراض اعلام استعفاء می‌کند. امام خمینی هم بلادرنگ استعفای او را می‌پذیرد. چیزی نگذشت بنی صدر در ۵ بهمن ماه سکاندار مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران شد. دو ماه بعد در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ عملیات پنجه عقاب برای حمله به ایران و بازپس‌گیری گروگان‌های آمریکایی طراحی می‌شود.

پس از شکست نیروهای دلتای ایالات متحده آمریکا در عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس او مأموریت می‌یابد تا هر آنچه از بالگردها، ادوات و تجهیرات نظامی بجا مانده است را اسقاط و اسناد موجود را امحاء نماید. این شاید نخستین اتفاقی بود که افکار عمومی و خواص را نسبت به یکسری تحولات هشیار می‌کرد.

خیانت در قامت فرماندهی کل قوا

پنج ماه بعد صدام به ایران حمله می‌کند. بنی صدر فرمانده کل قواست و تا نه ماه از ابتدای جنگ را فرماندهی می‌کند. به شهادت فرماندهان دفاع مقدس در دوران بنی صدر در خوشبینانه ترین حالت کارنامه بنی چیزی فراتر از صفر نخواهد بود. آنان بنی صدر را یک مدعی پوچالی که هیچ چیز در چنته نداشته است می‌دانند. فرماندهان ارشد نظامی غالب تصمیمات بنی صدر را به خیانت تعبیر می‌کنند.

استراتژی‌های جنگی او همه فرماندهان جنگ را مشکوک کرده است. دخالت‌های آشکار او در تاکتیک‌های عرصه‌های نبرد صدای فرماندهان را در آورده است. از جانمایی‌ و چینش‌های نظامی او بوی خیانت می‌آید. فرماندهان جنگ ابایی ندارند که او را خائن بنامند.

در دوران فراماندهی او بر کل قوای مصلح ۱۵٫۰۰۰ متر مربع از سرزمین‌های ایران تحت اشغال دولت بعث عراق قرار گرفت.

ضدیت و خیانت او در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ برای همگان محرز شد و علناً در برابر نظام جمهوری اسلامی صف آرایی کرد.

عزل و ترور

در ۲۰ خرداد ماه ۱۳۶۰ امام خمینی بنی صدر را از فرماندهی کل قوا خلع می‌کند. در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ مجلس شورای اسلامی رأی به عدم کفایت ریاست جمهوری می‌دهد و در ۱ تیر ماه ۱۳۶۰ امام خمینی حکم عزل او را صادر می‌کند. ۵ روز بعد صدای انفجار مهیبی از مسجد ابوذر تهران به گوش همه می‌رسد. سوژه ترور یکی از منتقدین او و یکی از موافقین طرح عدم کفایت اوست.

فردای آنروز صدای انفجاری دیگر اینبار از سوی دفتر حزب جمهوری به گوش می‌رسد. اینبار بیش از ۷۲ نفر از رهبران انقلاب اسلامی در این حادثه به شهادت می‌رسند. اکنون او نزدیک به ۵۱ روز است که مخفی شده است اما به یکباره چهره آن از رسانه‌های فرانسوی به چشم می‌خورد. او به همراه مسعود رجوی سر کرده گرهک تروریستی مجهادین خلق به یکباره در فرانسه پدیدار شده بودند. او فرار کرد اما داستان ترور و انتقام او از نظام هنوز ادامه دارد. یک ماه بعد نخست وزیر خود را که اکنون سکاندار منصب ریاست جمهوری است را به همراه اطرافیانش ترور می‌کند. اما این نیز آخرین ترور نبود… .

بنی صدر و بزرگترین خیانت

به اذعان همه فرماندهان ارشد، مدیریت جنگ بنی صدر در دفاع مقدس چیزی جز خیانت نبود. بنی صدر برای توجیه کار خود یک شعار را برگزید که زمین می‌دهیم تا زمان بخریم. ۹ ماه با همین استراتژی کار جنگ را فشل کرد و عملاً باعث اشغال ۱۵ هزار کیلومتر مربع از اراضی ایران شد. این را به یقین بزرگ‌ترین خیانت بنی صدر می‌توان نام برد.

بنی صدر میدان جنگ را با کنسول‌های بازی اشتباه گرفته بود. استراتژی او التقاطی از جنگ‌های کلاسیک و کاملاً متقارن بود. او معتقد بود برای نبرد تانک بایستی تانک داشت و برای مقابله با هواپیما بایستی هواپیما داشت. او یک تفکر ما قبل کلاسیک از جنگ داشت. تأخیر در تأمین نیازهای اساسی جنگ، تأخیر در تصمیم‌های استراتژیک جنگ، استراتژی غلط و محکوم به شکست در جنگ، جانمایی غلط امکانات لجستیکی جنگ سبب ناکارآمدی و به یغما رفتن جنگ افزارها و مهمات ایران شده بود. همه این معادلات، سرزمین‌های ملی را به اشغال بعثی‌ها درآورده، مردم را آواره و کشور را به سمت تجزیه و تجزیه طلبی پیش برده بود.