امنیت پایدار جمهوری اسلامی و موشک‌هایی که برای قرن‌ها ایران را حراست خواهد کرد
امنیت پایدار جمهوری اسلامی و موشک‌هایی که برای قرن‌ها ایران را حراست خواهد کرد

در آن زمان که صدام حسین میهن اسلامی را زیر حملات زمینی و هوایی خود قرار داده بود و داشتن حتی یک توپخانه برای رزمندگان دفاع مقدس یک آرزو تلقی می‌شد شاید هیچ کس تصور آن را هم نمی‌کرد که تا چند دهه آینده موشک‌های ایرانی امنیت پایدار جمهوری اسلامی و توازن امنیت منطقه را […]

در آن زمان که صدام حسین میهن اسلامی را زیر حملات زمینی و هوایی خود قرار داده بود و داشتن حتی یک توپخانه برای رزمندگان دفاع مقدس یک آرزو تلقی می‌شد شاید هیچ کس تصور آن را هم نمی‌کرد که تا چند دهه آینده موشک‌های ایرانی امنیت پایدار جمهوری اسلامی و توازن امنیت منطقه را رقم خواهد زد.

برای آشنایی با ارکان اقتدار جمهوری اسلامی با وبسایت رزمندگان همراه باشید.

ارکان امنیت جمهوری اسلامی

ارکان متعددی امنیت پایدار جمهوری اسلامی را تثبیت کرده است. از بنیان‌های ایدئولوژیک گرفته تا استراتژیک و از حوزه تاکتیک تا حوزه تکنیک، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا این امنیت محفوظ بماند. استراتژی جمهوری اسلامی در حفظ امنیت این مرز و بوم یک استراتژی بازدارنده است. ایران اسلامی همواره اعلام کرده است که متجاوز نخواهد بود اما اگر محل تجاوز قرار بگیرد پاسخ پشیمان کننده‌ای به طرف‌های متجاوز وارد خواهد نمود حال می‌خواهد آمریکا و اسرائیل باشد یا خرده کشورهای منطقه و یا گروهک‌های ضاله تروریستی. رهبران انقلاب اسلامی برای تأمین این بازدارندگی به عناصر قدرت توجه زیادی داشته‌اند. یکی از این عناصر قدرت در حوزه دانش موشک‌های دوربرد، میان برد و حتی کوتاه برد بوده است.

موشک‌های ایرانی خاصیت بازدارندگی داشته و عمده تحرکات ضد امنیت ملی را خنثی نموده است. از این رو است که موضوع موشک‌های ایران محل واهمه کشورهای غربی است و مستمسک و بهانه‌ای است تا آنرا محل مناقشه و حتی مذاکره نیز قرار بدهند.

حسن طهرانی مقدم پدر دانش موشکی

حسن طهرانی مقدم فارغ التحصیل مهندسی صنایع بود و دانش علوم نظامی را به آن صورت نمی‌دانست. شروع داستان موشکی شدن ایران از ابتدا با نام حسن طهرانی مقدم گره خرده است. آن زمانی که فرماندهان سپاه به اهمیت سلاح‌های موشکی پی برده و او را مسئول راه‌اندازی فرماندهی موشکی سپاه کرده بودند. او در سال ۶۴ به سِمت فرماندهی موشکی سپاه در‌ آمد و در سال ۶۶ اولین موشک ایرانی را به سوی عراق پرتاب کرد. در آن سال‌ها هیچ کس تصور نمی‌کرد ایران قرار است تا چند دهه آینده به عنوان ده قدرت برتر موشکی دنیا برشمرده شود. آنچنان که یوزی رابین از دانشمندان علوم نظامی رژیم صهیونیستی را وادار به تحسین و تعظیم نماید. جمهوری اسلامی و رزمندگان میهن اسلامی هرگز خوی تجاوز ندارند اما اگر نگاه نامحرمی به ناموس سرزمینشان بیافتد طومار متعرضین را در هم خواهند پیچید.

دانش موشکی و علوم اقتدار آفرین

امام علی علیه السلام علم را مایه قدرت و اقتدار معرفی می‌کنند. تکنولوژی میوه یک دانش است و صرف در اختیار داشتن یک تکنولوژی هرگز مؤید دانش آن نخواهد بود. امروزه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با پول‌های مفتِ نفتی، هزینه‌های هنگفتی صرف بزک ظاهر معیوب خود می‌کنند. اما همانطور که صدام هرگز با موشک‌های پر طمطراقش نتوانست عراق را به امنیت پایدار برساند آنها نیز با خرید سلاح‌‌های گران قیمت نمی‌توانند امنیت کشورشان را تأمین نمایند.

اکنون کلید موازنه قدرت در منطقه در دستان جمهوری اسلامی است و این قدرت مدیون تلاش‌های مخلصانه و مجدانه فردی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند. قدرتی که نه تنها بازدارنده است بلکه برگ برنده ایران در معادلات بین المللی نیز هست، هر چند عده‌ای ندانند و بخواهند به ثمن بخس آن را به برجامی دیگری بفروشند.