اهداف حزب جمهوری اسلامی و آشنایی با خط مشی
اهداف حزب جمهوری اسلامی و آشنایی با خط مشی

دلیل تشکیل حزب جمهوری اسلامی: آیا می دانید دلیل ایجاد حزب جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟ بعد از شکست دشمن و پیروزی انقلاب اسلامی برای اتحاد و همبستگی بیشتر بین انقلابیون و نیروهای سیاسی و مذهبی این حزب تشکیل شد. بوجود آورندگان این حزب باید اوضاع کشور را در دست می گرفتند. […]

دلیل تشکیل حزب جمهوری اسلامی:

آیا می دانید دلیل ایجاد حزب جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟ بعد از شکست دشمن و پیروزی انقلاب اسلامی برای اتحاد و همبستگی بیشتر بین انقلابیون و نیروهای سیاسی و مذهبی این حزب تشکیل شد. بوجود آورندگان این حزب باید اوضاع کشور را در دست می گرفتند. اوضاع سیاسی، اوضاع تاریخی و … کشور باید کنترل میشد. موسسان حزب جمهوری اسلامی برای اداره بهتر کشور و سامان بخشیدن به کارها، وجود یک تشکیلات را ضروری می دانستند. در واقع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حزب جمهوری اسلامی اساسی ترین و ضروری ترین حزب بوده است. حزب جمهوری اسلامی از تعدادی شخصیت های مذهبی، علمی و سیاسی در سال ۱۳۵۷ شکل گرفت. حزب جمهوری اسلامی دارای هدف های مهمی بوده است. در ادامه شما را با اهداف حزب جمهوری اسلامی آشنا می کنیم.

اهداف حزب جمهوری اسلامی در روز های اولیه پیروزی:

موسسان حزب جمهوری اسلامی از گذشته تا به امروز اهداف خود را از تشکیل حزب به صورت واضح بیان کرده‌اند.

  1. یکی از دلایل تشکیل حزب جمهوری اسلامی، انتقال درست و صحیح تفکرات دینی و اسلامی به جوانان و دیگر مردمان کشور بوده است.
  2. تجزیه و تحلیل های صحیح سیاسی به اعماق جامعه و دوری از تفکرات نادرست
  3. چگونگی بوجود آمدن انقلاب اسلامی و اتحاد بین مردم
  4. آموزش مفاهیم دینی و انقلابی به جوانان ایرانی
  5. تشویق جوانان به پیوستن به گروه های مختلف دینی و ایجاد همبستگی بین آنها

اشتیاق مردم برای پیوستن به حزب جمهوری اسلامی:

بعد از اعلام شدن تشکیل حزب توسط مسئولین، متقاضیان زیادی برای پیوستن به این حزب ها اظهار آمادگی کردند. به طوریکه حتی در شهرستان ها هم برای تشکیل دفاتر حذب تصمیم هایی گرفته شد. در سال های اولیه بعد از انقلاب اسلامی، این مسوولان حزب مسئولیت های بزرگ و سختی پیش رو داشتند. رسیدگی به برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … تحکیم پایه های حزب، اتحاد بین مردم و حکومت و … از جمله وظایف این حزب بوده است. حزب جمهوری اسلامی وظایف مهمی را انجام داده است. از جمله خدمات عمرانی آن، راه اندازی شرکت ها و کارخانه ها، راه اندازی کتابخانه ها، لوله کشی آب در مناطق محروم و روستاها بوده است.

مشکلات وارده بر اهداف حزب جمهوری اسلامی:

حزب جمهوری اسلامی با همه خوبی ها و فوایدی که داشت، مشکلات زیادی را هم متحمل شده بود. تعدادی هم بودند که با جمهوری اسلامی و این حزب ها و شخص امام خمینی مخالف بودند. امام خب از ترس مردم دیگر نمی توانستند علنی این موضوع را اعلام کنند. در نتیجه آنها حملات خود را از طریق این حزب ها و رهبران آنها شروع کرده بودند. این مخالفت ها از طریق ایجاد شایعه علیه این حزب ها و رهبران آنها و ترور شخصیت های مهم و رهبران حزب جمهوری آغاز شد. اما باز هم مقاومت و پایداری رهبران و دیگر مردمان باعث پایداری آنها شده بود. اهداف حزب جمهوری اسلامی باعث شده بود تا همیشه قوی تر از قبل عمل کنند و باز هم اجازه ی پیروزی به دشمنان ندهند.