شهید حسنعلی قنبری
شهید حسنعلی قنبری

وصیت نامه حسنعلی قنبری پاسدار اعزامی از نجف آباد بســـــم الله الحمــــن الرحیـــــم ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بانلهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون و عدا علیه حقاً فی التوراته و النجیل و القران و من بعهده من الله فاسبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الغفور العظیم […]

وصیت نامه حسنعلی قنبری پاسدار اعزامی از نجف آباد

بســـــم الله الحمــــن الرحیـــــم

ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بانلهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون و عدا علیه حقاً فی التوراته و النجیل و القران و من بعهده من الله فاسبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الغفور العظیم ( سوره توبه ۱۱۱ ) .

همانا خداوند جان و مال مؤمنین را به بهای بهشت از ایشان خریداری نموده که در راه خدا جهاد می کنند پس می کشند و خود کشته می شوند این وعده قطعی است و عهدیست که خدا در تورات و انجیل و قران یاد فرموده و از خدا با وفاتر به عهد کیست ؟ ای اهل ایمان شما بخود در این معامله بشارت دهید که این معاهده با خدا حقیقت سعادت و پیروزی بزرگی است . ملت ما یک ملتی است که از ضعف به قدرت متحول شده است و آرزوی شهادت می کنند یک چنین ملتی که آرزوی شهادت می کند این ملت دیگر خوف ندارد و پیروز است ( انشاء ا… ) ‹‹امام خمینی›› .

به نام خداوند در هم کوبنده ستمگران و یاور مستضعفان جهان و با سلام به ساحت مقدس حضرت امام عصر امام زمان (عج) و با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی که جان و عمر ما فدای یک لحظه عمر این رهبر که ما را از چنگال استعمار ـ استثمار ـ استحمار و استبداد نجات داد  از خداوند می خواهیم که از عمر ما بکاهد و بر عمر امام بیفزاید و دعایمان این است که خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار و امیدورایم که ادامه دهنده راه شهیدان باشیم .

خدایا تو خود می دانی که این سومین وصیت نامه ای است ک می نویسم ، خدایا مگر دوست نداری که به فیض این سعادت عظیم برسم . خدایا از تو می خواهم که توفیق شهادت را نصیبم کنی . مرگ پر افتخاری که بارها به آن نزدیک شدم ولی نصیبم نشده است . شاید لایق شهید شدن نباشم زیرا که شهید مقامی والا دارد و من فردی گناهکار و خوارم ، خدایا از تو می خواهم که گناهانم را ببخشی .

خدایا تو خود می دانی که تنها چیزی که ما را به این سرزمین کشانید مسئولیت و تعهدات است چون در مقابل خون پاک شهیدان باید جوابگو باشیم و تنها برای رضای تو و جهاد در راه تو هدفی ندارم .و از برادران مسئول می خواهم ک هر چه زودتر این جنگ را بپایان برسانند و آماده شوند برای جنگ با اسرائیل ، آمریکا و آزادسازی قدس و پیاده کردن حکومت اسلامی در کل جهان ، همانطور که امام فرموده جنگ نعمت است واین جنگ سرنوشت ساز است .

وصیت هم برای پدر و مادرم دارم :

پدر و مادر عزیزم من این راهی که می روم خود شناخته و با پای خودم و با هدف پاک حرکت می کنم و امیدوارم که شهادت نصیبم گردد و من از موقعی که امام را شناختم اسلام واقعی را شناختم و از موقعی که وارد سپاه شدم یک پاسدار انقلاب اسلامی گردیدم و می دانم که شما مرا وقف اسلام نمودید و امیدورام که بقیه فرزندانتان را وقف اسلام بنمائید و آنها را در این راه فدا نمائید و از شما می خواهم که اگر نافرمانی از شما کردم مرا حلال نمایید و اگر به کسی چیزی یا غیبتی پشت سر کسی کردم مرا حلال کنند .

و از شما می خواهم که پیرو راه امام باشید و به فریاد ‹‹ هل من ناصر ینصرنی›› حسین زمان گوش فرا دهید و فرزندان خود را در این راه فدا نمائید و هیچ ناراحت نباشید چون که به این آیه ایمان دارید انالله و انا الیه راجعون .

مادر جان برای من عزاداری نکنید  فقط برای امام حسین عزاداری کنید و خوشحال باشید که فرزند خود را در این راه داده اید .

به خواهران و برادران توصیه می کنم که ناراحت نباشید و ادامه دهنده راه شهیدان باشید و فقط مطالعه کنید و درسهایتان را بخوانید .

و از شما پدر جان می خواهم که ۲۰ روز روزه بدهید برایم بگیرند و اگر چیزی داشتم در راه خدا خرج نمائید .

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

۶ / ۹ / ۶۰

وصیت نامه حسنعلی قنبری اعزامی از نجف آباد