شهید علیرضا گرگپور
شهید علیرضا گرگپور

وصیت نامه شهید برادر علیرضا گرگپور بســــــم الله الرحمــــــن الرحــــــیم انــــا لله و انـــا الیــــــه راجــــــعون خدمت خانواده عزیزم : پس از سلام حضور یکایک شما امیدوارم در سلامت و تندرستی دعاگو و شکرگزار نعمت های الهی باشید . می دانم چه احساسی دارید . محبت فرزندی شما را آزار می دهد .شما مادرم شهادت […]

وصیت نامه شهید برادر علیرضا گرگپور

بســــــم الله الرحمــــــن الرحــــــیم

انــــا لله و انـــا الیــــــه راجــــــعون

خدمت خانواده عزیزم :

پس از سلام حضور یکایک شما امیدوارم در سلامت و تندرستی دعاگو و شکرگزار نعمت های الهی باشید . می دانم چه احساسی دارید . محبت فرزندی شما را آزار می دهد .شما مادرم شهادت محمود و احمد برایت سنگین بود . اما آن چیزی که آدمی را تسکین می دهد . شهادت برای خداست . تو بارها برای امام حسین گریه کردی می دانی چرا ؟ بله چون مظلوم بود و او مورد ظلم یزیدیان قرار گرفت و امروز نیز حسین های زمان و مردم بی دفاع مورد هجوم دشمنان هستند . ویزید زمان صدام کافر است . که بی رحمانه مملکت اسلامی ما را مورد هجوم خویش قرار داده است . تا دستور اربابان جهانخوارش را عمل کند .

خب مادر و پدر عزیزم مگر امام حسین و حسین های زمان ما چه گفتند و چه می گویند . آیا خواستن حکومت اسلامی و قرآن . آزادی مظلومین از زیر سلطه مستکبرین ، آیا حرفشان جز این است . مادر و پدر عزیزم حیات آدمی در آزادگی اوست و مرگ او در اسارت اوست . عزیزانم اسلام ، حیات آزاده و عدالت اجتماعی را می خواهد . دین و مکتب ما درسهای فراوان دارد . هجرت ، جهاد و شهادت در راه خدا درسی است که قرآن به انبیاء و امامان و ما از رهبران به ارث برده ایم شهادت برای ما موت نیست . حیات جدیدی در نزد پروردگار عالم است . آن چیزی که فانی است جسم ماست و آن چیزی که باقی است روح ماست .

این مسئله برای تمامی بچه های جبهه مثل روز روشن است . جهاد تکلیف و واجب بر هر مسلمانی است و شهادت افتخاری است بس بزرگ . نکته ای که در نهضت امام حسین مهم است . آگاهی او به سرنوشت خویش بود . امام با آنکه نسبت به تمامی مسائل آینده خبر داشت عاشقانه راهی کربلا می شود . اوکه تنها بندگی خدا را پذیرفته به جنگ خدایان دروغین و پادشاهان زور می رود . و روز عاشورا آنچنان جانش را در راه خدا می دهد که کسی یارای وصف اش ( نیست ) را نتواند . واقعه آنچنان بود که دشمنان نیز سخن به تحسین گشودند خون سرخ امام بر صحرای کربلا سیلی شد تا نسل های آینده را بیداری دهد.

عزیزانم بدانید که من آگاهانه و از روی شوق رسیدن به وصال حق در میدان نبرد حق علیه باطل حضور یافتم تا مگر جبران تمامی لغزش های گذشته ام را بکنم و امیدوارم خداوند از روی فضل اش ما را ببخشد و از آتش جهنم ما را برهاند . عزیزانم شایددر این چند سال جنگ کمتر به خانه آمدم اما همیشه یاد شما بودم و مادرم میدانم که تو همیشه به یادم بودی .

پدر و مادر عزیزم مرا ببخشید که در حق شما کوتاهی کردم مرا حلال کنید بر امام حسین گریه کنید مانند پدر و مادر یک شهید به همان صلابت و محکمی مشت بر دهان یاوه گویان بزنید . از آنان که آیه یاس می خوانند بپرهیزید به آن ها میدان سخن ندهید اینگونه افرد غرق مادیات ، تجملات مسخ و بی بند و بار شده اند . از خداوند می خواهم که اینگونه افراد را هدایت نماید .

برادران و خواهرم شما را به راه شهیدان می خوانم شما آنگاه وارث خون شهیدان خواهید بود که دنبال مرام و عقیده شهید حرکت کنید . شما آنگاه با من نسبت خواهید داشت که با تمام وجود دنبال رضایت خدا باشید و بدانید که تنها رضایت خدا طریق هدایت و سعادت است . هیچ وقت از خود ضعف نشان ندهید مادر و پدر را تقویت روحیه کنید آنان را در مقابل سختی ها کمک باشید .

به همه بگوئید که محمود ، احمد و رضا ایمان را به عنوان تنها راه برگزیده و در راه آن به شهادت رسیدند . خداوند انشاءالله شما را هر چه بیشتر در مسیر هدایت قرار دهد . به بزرگی خودتان مرا ببخشید . ای برادران شما را به ایمان و تقوا و شما ای خواهر به حجاب و وقار وصیت می کنم . خداوند به همگی شماصبر دهد همانطور که به زینب سلام اله علیها صبر و استقامت داد .

مادر بدان که من خوشحال از دنیا می روم . دنیا زندان مؤمن است و هر کس در هر سطحی از ایمان باید دنیا را گذرگاهی بیش بداند . مراسم را مختصر به لحاظ مادی بگیرید و سعی کنید مراسم از معنویت شکوه و جلال پیدا کند عظمت های معنوی است که انسان های خموش و خواب را بیدار و به حرکت وا می دارد .

از زحمتایی که در طول عمر برایم کشیدید مخصوصاً ازدواجم تشکر و از خداوند برای شما طلب مغفرت می کنم . مادر با روحیه بالا به همسرم روحیه بده روحیه شما در روحیه او تأثیر فراوان دارد . هر چه می خواهم خلاصه کنم حرفم تمام نمی شود . از تمامی فامیل و دوستان حلالیت بگیرید همه را از بزرگ تا کوچک سلام بدهید پدر و مادر هر چه دارم پس از خدا از شماست .

مرا ببخشید تا خدا نیز مرا ببخشد . عزیزانم خدا را فراموش نکنید درک و شناختتان را از مسائل اسلامی بالا ببرید ساده زندگی کردن را مشی خود قرار دهید با تمام وجود خود را در خدمت انقلاب و محرومین و مستضعفین قرار دهید پشتیبان امام عزیز باشید . در همه حال شکرگزار خدا باشید که خداوند با صابرین است . مرا در شهر خونین بخاک بسپارید زیرا که هیچوقت جوانانش ذلت را نپذیرفتند .

‹‹ اللهم الرزقنا التوفیق شهادت فی سبیک بحق محمد و علی .

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته  علیرضا گرگپور ۲۳ / ۸ / ۶۲