سخنرانی صوتی از شهید محمد ابراهیم همت
سخنرانی صوتی از شهید محمد ابراهیم همت

شهید ابراهیم همت زاده ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ در شهرضا می باشد که در روز ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در عملیال خیبر به شهادت می رسند.

دوران کودکی و تحصیل:

شهید محمد ابراهیم همت در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ در شهرستان شهرضای اصفهان واقف در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی استان اصفهان به دنیا آمد.

خانواده شهید ابراهیم همت ، خانواده ای مذهبی و متدین بودند. مادر شهید محمد ابراهیم همت بارداربودند که به همراه همسرشان (پدر شهید محمد ابراهیم همت) راهی سفر کربلا شدند. مادر شهید در همان هنگام بود که با تنفس ، شمیم روح بخش و عطر عاشورایی را به این امانت خدا دمید.

شهید محمد ابراهیم همت دوران کودکی را در کنار پدر و مادر خود گذراند و وارد مدرسه شد.

شهید محمد ابراهیم همت از از هوش و استعداد بالایی برخوردار بود. شهید محمد ابراهیم همت به همین دلیل دوران دبستان و دبیرستان را با موفقیت و با نمرا عالی پشت سر گذاشت.

شهید محمد ابراهیم همت به قرآن علاقه و شوق بسیاری نشان می داد و با اشتیاق بالا توانست به کمک مادر خود قرآن را فرا گیرد به طوری که در آغاز دبیرستان قرائت قران را به خوبی فرا گرفته بود و سوره های کوتاه قرآن را حفظ بود.

شهید محمد ابراهیم همت در سال ۱۳۵۲ مقطع دبیرستان را پشت سرگذاشت و پس از دریافت دیپلم با نمرات عالی در دانشسرای استان اصفهان بهد ادامه تحصیل ادامه داد.

صوت سخنان شهید همت :

ویژگی های اخلاقی شهید محمد ابراهیم همت:

شهید محمد ابراهیم همت انسانی عارف و ایثار گری بود که برای دیگران اسطوره شده بود. شهید محمد ابراهیم همت به جز خدا دیگر به چیزی نمی اندیشید و به اندازه ای عشق خداوند متعال بود ، که شب و روز برای رسیدن به هدف متعالی و کسب رضای خداوند تلاش می کرد. شهید محمد ابراهیم همت دشوار ترین و سخت ترین مسئولیت های نظامی را با کمال خوش رویی و اشتیاق و آرامش خاطر می پزیرفت.

شهید محمد ابراهیم همت

شهید محمد ابراهیم همت فرمانده ای مدیر و مدبر بودند. ایشان قدرت عجیبی در مدیریت داشتند. شهید همت مدیری سالم بودند که به مسائل عاطفی و نیز به اصول مدیریت احترام خواصی قاعل بودند ولی نکته اینجاست که ایشان در هنگام فرماندهی کردی بسیار قاطع بودند.

روحیه ایثار و مقاومت شهید محمد ابراهیم همت بسیار شگفت انگیز بود. ایشان حتی جیره و سهمیه لباس خود را به دیگران می بخشید و به همان چیز هایی که داشت قانع بود.

شهید محمد ابراهیم همت در جواب کسانی که می پرسیدند که چرا لباس های خود را وقتی که خودتان نیاز داشتید می بخشیدید؟ پاسخ می داد که : ( من پنج سال است که یک کت دارم که هنوز قابل استفاده می باشد).

شهادت:

شهید محمد ابراهیم همت

شهید محممد ابراهیم همت در عملیات خیبر به به رزمندگان گفته بود: ( ما باید با تمام توان در برابر دشمن مقاومت کنیم تا مانع از بازپسگیری مناطق تصرف شده ، توسط دشمن شد. ایشان فرمودند که یا ما همگی اینجا به شهادت میرسیم و یا جزیره مجنون را نگه میداریم). رزمندگان لشکر نیر با تمام توان در برابر دشمن مردانه مردانه ایستادگی کردند. شهید محمد ابراهیم همت جلو رفته بود تا وضع جبهه توحید را از  نزدیک بررسی کند ، که گلوله توپ در  نزدیگی اش اصابت می کند و این سردار دلاوردر ۱۷اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر شربت شهادت را  نوشید.

منبع : سایت آوینی