صوت شنیدنی درباره شهید حاج احمد متوسلیان
صوت شنیدنی درباره شهید حاج احمد متوسلیان

جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان فرمانده عزیز و شجاعی بود که در طی فرماندهی خود خاطرات شیرینی از خود به یادگار گذاشته است. درسته که ایشان دیگر در میان ما نیست ، اما یادش در قلب های ما همیشه زنده است.

شهید حاج احمد متوسلیان:

جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان فرمانده عزیز و شجاعی بود که در طی فرماندهی خود خاطرات شیرینی از خود به یادگار گذاشته است. درسته که ایشان دیگر در میان ما نیست ، اما یادش در قلب های ما همیشه زنده است.

در یکی از جنگ ها دشمن با همه ی قوای خود به رزمندگان فشار وارد می کرد. رزمندگان نیز کم نمی آوردند و با تمام قوای خود دفاع می کردند. در همین هین گلوله توپی در کنار حاج احمد و دیگر رزمندگان منفجر شد.

شدت انفجار بسیار زیاد بود به همین دلیل همه جا پر از گرد و غبار شد چند لحظه که گذشت و گرد و غبار از میان رفت رزمندگان قادر به دیدن چهره خاک آلود و پای ترکش خورده‌ی حاج احمد شدند. از پای ترکش خورده حاج احمد خون فواره می زد. بادیدن این صحنه همگی جملاتی چون یا ابوالفضل و یاامام زمان را فریاد می زدند و گریه و شیون می کردند.

شهید حاج احمد متوسلیان

 چند نفر به سمت حاجی رفتند تا بتوانند ایشان را کمک کنند. همان جور که برادران زخم‌های عمیق حاجی را نظاره می کرند حاجی با نگاه پر از تلاوت خود گفت:(ترکش خوردنش مال منه ولی گریه و زاریش برای شما !؟) بس کنید و دیگر گریه نکنید.

رزمندگان با این حرف حاجی سعی بر کنترل اشکان خود داشتن. حاج احمد کمربند خود را باز کرد و به وسیله‌ی آن بالای زخم خود را محکم بست. بعد از این کار با کلی زحمت از جای خود بلند شد و به حرکت افتاد.

از کودکی تا ورود به داشگاه :

حاج احمد متوسلیان در ۱۵ فروردین ۱۳۳۲در یکی از محله های  جنوب شهر تهران دیده به جهان گشود. ایشان دوران تحصیلی ابتدایی را در دبیرستان اسلامی مصطفوی گذراند. حاج احمد در کنار تحصیل خود به پدر خود در بازار تهران در شغل شیرینی فروشی نیز کمک میکرد.حاج احمد در کودکی بسیار گوشه گیر بود.

 پس از پایان دوره ابتدایی ، شهید حاج احمد متوسلیان وارد هنرستان صنعتی می شود و در سال ۱۳۵۱موفق به دریافت  دیپلم می شود. سپس به خدمت سربازی می رود و در شیراز دوره تخصصی تانک را می گذرانند و به سر پل ذهاب اعزام می شوند. ایسان در سال ۱۳۵۶ در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه علم و صنعت دانشگاه ایران پذیرفته شدن.

جنگ ایران و عراق:

عملیات محمد رسوالله در تاریخ  دی ۱۳۶۰ از دو محور مریوان و پاوه بر روی منطقه خرمال توسط شهید حاج احمد متوسلیان و ابراهیم همت رهبری شد. عملیات محمد رسول الله سنگ بنای تاسیس تیپ ۲۷ رسول الله بشمار میرود.

شهید حاج احمد متوسلیان

شهید حاج احمد متوسلیان پس از بازگشت از زیارت خانه خدا در سال ۱۳۶۰ ، از طرف فرمانده کل سپاه (محسن رضایی) ماموریت فرماندهی سپاه مریوان و پاوه تیپ محمد رسوالله شد. او به همراه شهید محمد بروجردی راهی جبهه های جنوب شد.

در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ عملیات بیت المقدس به فرماندهی شهید حاج احمد متوسلیان شروع شد. عملیات بیت المقدس موجب شد که خرمشهر آزاد شود.

منبع : سایت آوینی